Екипажът на „Престиж рали тим“ Петър Гьошев и Димитър Спасов (Peugeot 207 S2000) е начело след първия ден на рали „България”, като не изпусна нито за миг лидерската позиция.
Гьошев и Спасов поведоха още в първата отсечка и въпреки че спечелиха само нея, не отстъпиха лидерската позиция до финала на шестия заключителен етап. Българският екипаж запази минимален аванс от 6.6 секунди спрямо Лука Бети (Peugeot 207 S2000), а в неделната решителна борба за последните четири етапа остава и Лука Росети (Abarth Grande Punto S2000). Европейският шампион е трети и изостава на 11.7 секунди спрямо водача.
„Денят беше много тежък, но с бонус точките за лидерската позиция спечелихме първите си точки в европейския шампионат”, коментира на пресконференцията в края на деня Гьошев. „Водим само с 6.6 секунди на Лука Бети и за нас в неделя състезанието започва наново. Автомобилът недозавиваше в първите две отсечки, но успяхме да подобрим поведението му за „Сестримо“. Там обаче имахме проблеми със спирачките, защото ги използвахме доста агресивно и положението с тях направо беше трагично.”
„След последната отсечка за деня открихме повреда в генерацията и един от полските отбори много ни помогна, като ни услужи за смяната й. Разликите във времената са много малки и италианците със сигурност ще искат да ме прескочат, защото им се пречкам в разпределението на точките за европейския шампионат. Свършихме с твърдите гуми, които са най-правилният избор за дългите етапи в жегата, но екипът ни увери, че за неделя ще разполагаме с достатъчно. Надяваме се утре да имаме български победител в състезанието.”
Гьошев и двамата му италиански конкуренти останаха самотни в челото, след като Ясен и Дилян Повови с Mitsubishi Lancer Evo 9 R4 загубиха 44.6 секунди при второто минаване на „Сестримо“. Братята започнаха деня с втора позиция, но тежкото спускане в най-дългия етап на рали „България“ им коства общо изоставане от 1:02.6 минути зад Гьошев.
Четвъртата позиция на Попов изглежда сигурна заради солидния му аванс от 1:17 минути пред Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000). Победителят в рали „България“ за 2007 г. беше най-бързият пилот за деня с три спечелени етапни победи, но спуканата гума в „Любница 1“ го забави с три минути. Петкратният национален шампион успя да стопи повече от 40 секунди от своя пасив и се изкачи на пето място във временното класиране.
Шести се движи Игнат Исаев с Peugeot 207 S2000. Той се пребори категорично с чеха Антонин Тлустяк (Skoda Fabia S2000), въпреки че прави първото си състезание с автомобил от категорията Super 2000.
Поляците Мачиеж Ржежник и Сжимон Рута, и двамата с Peugeot 207 S2000, са съответно осми и девети, а Крум Дончев вече е последен в първата десетка. Националният шампион, който подобно на Илиев спука предна дясна гума в SS2, се движеше осми след петия етап, но загуби цяла минута и половина при второто минаване на „Сестримо“. Той е на 4:32 минути зад лидера и няма шансове за призово класиране.
Турчинът Фатих Кара (Fiat Palio S1600) е единайсети и води с близо шест минути и половина пред Тодор Славов (Renault Clio R3). Пилотът на „Булбет рали тим“ имаше проблеми с двигателя след вторите минавания на „Траянови врата“ и „Любница“, но остава лидер във временното класиране за европейския шампионат при автомобилите с един двигателен мост.
pj
Пепи ще спечели рали България 2011! Това е само началото. Скоро ще го гледаме и на световно ниво.