Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000) спечели етапа „Боровец”, с който започна 43-ото издание на рали „България”. Италианецът Лука Бети (Peugeot 207 S2000) бе дисквалифициран още преди старта.
Тазгодишното издание на рали „България” за съжаление не започна по най-добрия възможен начин, тъй като един от малкото чужди екипажи трябваше да напусне предварително надпреварата. Оказа се, че Лука Бети е нарушил правилника, разучавайки по нерегламентиран начин етапите, в резултат на което той бе дисквалифициран.
Италианецът, който завърши трети край Боровец през миналата година, беше единственият по-силен чуждестранен пилот в и без това постния стартов списък на четвъртия кръг от Европейския рали шампионат (ERC). С неговото отстраняване ще липсва реална чуждестранна конкуренция за призовите места и широко се открива пътя към четвърта българска победа в състезанието.
Бети и неговият навигатор Маурицио Бароне са били забелязани да опознават трасето на ралито в понеделник, два дена преди официалните преминавания на екипажите. Организаторите съобщиха, че има четири свидетели на нарушението, което е било заснето от фотографа на списание ClubS1 Любомир Асенов. Италианецът стартира в днешния шейкдаун, в който записа четвърто време с пасив от 2 секунди спрямо най-бързия в него – Димитър Илиев. След това спортните комисари са взели решение да дисквалифицират Бети и Бароне.
При отсъствието на единствения изцяло италиански екипаж отварящият етап „Боровец” бе спечелен от Илиев, който завърши на 5,3 секунди пред Петър Гьошев (Peugeot 207 S2000). Другият български „супер” на Крум Дончев логично допълни челната тройка, а полякът Мачей Жезник зае четвърто място с R4 спецификацията на своето Mitsubishi Lancer Evo X. Зад петия Антонин Тлустяк (Skoda Fabia S2000) Абдулазис Алкувари (MINI JCW SPC), който преди две седмици спечели точка на рали „Акрополис”, изпревари украинеца Олексий Тамразов (Skoda Fabia S2000) с 6,8 секунди.
При автомобилите с един двигателен мост лидерската позиция пое деветият Франческо Парли (Citroen DS3 R3T), след като Тодор Славов (Renault Clio R3) отново имаше проблеми със своя двигател. Маслената помпа на варненеца отказа през втората половина на 8,9-километровия етап, което го остави на половин минута зад лидера.
Първият същински ден на рали „България” включва осем етапа (четири отсечки с по две минавания) чиято обща дължина е 126,62 км.