Шампионът Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000) оглавява уверено временното класиране след първия същински ден на рали "България".
Пилотът на Виваком Рали Тим наложи контрол над състезанието без особени проблеми и си осигури комфортен аванс от 28 секунди пред втория Петър Гьошев (Peugeot 207 S2000). Илиев беше най-бърз в шест от съботните осем етапа и отстъпи само в СЕ4 и СЕ6.
„Състезанието определено е тежко“, коментира Илиев. „Днес беше изтощителен ден, топло, с дълги етапи. След Мухово бяхме много изморени. Движим се добре, нямаме особени проблеми. Що се отнася до утрешните отсечки, те нямат тайни за нас. Познаваме добре трасетата и смятам, че никой няма да има проблеми. За никого не е приятно да го хване дъжд, особено проливен, ако е с гуми за сухо. Тогава поведението на автомобила става много непредсказуемо. Но каквото за всички, такова и за нас. Ако завали, ще караме на дъжд.“
Четвъртият и шестият етап бяха спечелени съответно от третия във временното класиране Крум Дончев (Peugeot 207 S2000), изоставащ на 36,3 секунди зад лидера, и Гьошев, който има леки здравословни проблеми и кара с температура. Тримата българи са уверено в челото на класирането и бяха най-бързи във всеки етап, като само чехът Антонин Тлустяк (Skoda Fabia S2000) успя да се вмъкне в тройката с второ време в третата отсечка.
Българските пилоти очаквано са необезпокоявани на призовите места, след като полякът Мачей Жезник (Mitsubishi Lancer Evo X) имаше проблеми с гумите и заема четвърта позиция на повече от три минути зад Илиев.
Пилотът на Марина Моторспорт Тихомир Стратиев със Citroen C2 R2 Max оглавява подреждането при автомобилите с един двигателен мост. Той се движи седми и води сериозна битка с италианеца Франческо Парли (Citroen DS3 R3T), като разликата между тях е едва 3 десети.
До финала на съботния ден стигнаха 20 екипажа, а сред отпадналите са Тодор Славов (Renault Clio R3), Антон Титов (Citroen DS3 R3T) и украинецът Олексий Тамразов (Skoda Fabia S2000), чийто двигател гръмна още в третия етап.
В последния неделен ден остават шест етапа (три отсечки с по две минавания) и общо 114.35 състезателни километра.