Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали България: Инфарктна победа за Дончев

13.07.2008 15:07

Крум Дончев (Peugeot 207 S2000) спечели 39-ото издание на рали „България”, шести кръг от европейския шампионат. Въпреки че остана без трета скорост за последните две отсечки, пилотът на Prista Oil Rally Team запази преднината си в челото и финишира с аванс от 6,2 секунди спрямо втория Волкан Ъшък (Fiat Grande Punto S2000).

След 39-ото издание на рали „България” списъкът на родните пилоти, печелили най-престижното ни състезание, набъбна на трима. Крум Дончев застана редом до Илия Чубриков и Митко Илиев, триумфирали в надпреварата съответно през 1971 и 2007 г. 

Дончев спечели пет от шестте отсечки вчера и се откъсна в челото с половин минута аванс спрямо втория Волкан Ъшък. На първия етап тази сутрин - „Магистрала 1”, пилотът на Prista Oil Rally Team отново бе най-бърз, след което направи най-логичното - върна газта и започна да пази преднината си.

Две отсечки преди края обаче сигурната наглед победа за българина бе под въпрос. Крум остана без трета скорост, а механиците на отбора решиха да не рискуват със смяната на трансмисията, за да не се забавят повече от позволените 20 минути в сервизната зона. На "Белово" Дончев загуби само пет секунди, но на последната "Белмекен" разликата между него и втория Ъшък достигна 15,7. За щастие 6,2 секунди не достигнаха на турчина, за да излезе начело в генералното класиране и Крум спечели първата си победа за сезона, както в родния, така и в европейския рали шампионат.

„Изключително съм щастлив от победата, не мога да скрия радостта си”, заяви Крум Дончев на финала. „Преди старта не си и мечтаехме за такъв успех, защото автомобилът ни имаше едва около 100 състезателни километра. Имахме и проблем по време на състезанието със скоростната кутия, което помогна на Ъшък да скъси дистанцията. Но както казват французите – „Всичко е добре, когато свършва добре.”

Факт е, че тази година конкуренцията на рали „България” бе значително по-слаба от предишни заради руския старт от IRC сериите, който заводските тимове на Peugeot и Abarth, предпочетоха. Успехът на Крум Дончев обаче не е за подценяване, тъй като това е едва второто му състезание с автомобил Super 2000.

На трета позиция завърши Михал Соловов (Peugeot 207 S2000), който изпревари в последната отсечка италианеца Корадо Фонтана (Fiat Grande Punto S2000). Най-добре класиралият се пилот с класически автомобил N4 е Игнат Исаев (Mitsubishi Lancer Evo 9). Още вчера скоростната кутия на Игнат дефектира и той кара до финала без трета предавка, но въпреки това завърши на престижната пета позиция.

Миналогодишният победител Димитър Илиев и тази сутрин имаше проблеми с двигателя, но трудностите за него тепърва предстояха. На „Церово 2” настоящият шампион на България се завъртя, като при последвалия удар пострада задната дясна част на неговия Mitsubishi Lancer Evo 9. Макар и с пасив от 3:21.7 минути Илиев завърши етапа, но се смъкна до седма позиция във временното класиране. Все пак в последните две отсечки пилотът на IRT навакса част от изоставането си и мина пред Тодор Славов (Renault Clio R3), за да финишира шести.

Челната осмица допълни екипажът на M-Tel Rally Team Ясен Попов/Никола Попов (Mitsubishi Lancer Evo 9). Националният шампион за 2005 година остана без амбиции за подиума още след шестата отсечка вчера, когато технически проблеми го забавиха с цели пет минути, но днес вдигна оборотите и от дванайсета прогресира до осма позиция.

И след рали "България" битката за първото място в шампионата остана отворена. Със спечелените шест точки Митко Илиев излезе начело с актив от 36, а на втора позиция е Ясен Попов - 34. Победителят Крум Дончев е трети с 21. В класирането за европейския шампионат пилотът на Prista Oil Rally Team вече заема четвърто място.

Коментари
comments powered by Disqus