Димитър Илиев (БАМС, Mitsubishi Lancer Evo 9) спечели рали "България 2007" и така стана едва вторият българин с титла в 38-годишната история на елитното състезание.
Илиев натрупа солиден аванс още вчера, в неделя заложи на сигурно каране и безпроблемно задържа първото си място. "Не мога да опиша колко съм щастлив. В последните две отсечки всичко беше наред", каза Илиев непосредствено след финала на тринайсетия етап.
“В момента нямам нищо друго в главата си освен настроение и радост. Друго просто не мога да кажа. Нямам думи, не мога да мисля”, изхлипа щастливият Владо Илиев след финала на Рали България 2007. Мениджърът на Боила АМСК е и баща на Димитър Илиев, който записа името си в историята, като стана едва вторият победител в 38-годишната история на рали "България". За последен път това се удаде на легендата Илия Чубриков в далечната 1971 година.
Симон Жан Жозеф със Citroen С2 S1600 измести Ясен Попов от второто място в генералното класиране и е безапелационно първи в група А6. "Страхотно представяне на Илиев. Ние карахме на максимум и много се забавлявахме", каза след финала двукратният европейски рали шампион.
Ясен Попов имаше проблеми, тъй като предната му дясна гума излезе от джантата по време на единайсетия етап, което се отрази негативно на стабилността на колата. Това му коства време и той се нареди трети на 26.5 секунди от лидера, следван на 6.8 секунди от Крум Дончев. Шестицата се допълва от Корадо Фонтана и от Волкан Ъшък и двамата с FIAT Grande Punto. Радослав Козлеков загуби време и остана седми.
Ренато Траваля, който преди старта бе спряган като основен претендент за победата, отпадна по време на десетия етап. “Катастрофирах със 182 км/ч на "Магистрала 2". Не пострадахме изобщо и колата не е чак толкова повредена, така че всичко е наред. Можеше и да е доста по-зле. На един от скоковете паднахме върху предницата и излязохме извън пътя. Имаме само повреден преден ляв калник, спукано предно стъкло и повреден заден диференциал”, заяви италианецът, който през цялото състезание се оплакваше от проблеми с мощността на двигателя.
Рали "България - класиране
1. Д. Илиев Mitsubishi Lancer Evo 9 2.42:50.2
2. С. Жозеф Citroen С2 S1600 2.43:08.1 *
3. Я. Попов Mitsubishi Lancer Evo 9 2.43:34.6
4. К. Дончев Mitsubishi Lancer Evo 9 2.43:41.4
5. К. Фонтана Fiat Grande Punto 2.44:11.2
6. В. Ъшък Fiat Grande Punto 2.44:13.3
7. Р. Козлеков Mitsubishi Lancer Evo 9 2.44:32.5
8. М. Соловов Fiat Grande Punto 2.45:22.7 и др.
* победител в клас А6
по материали на rallybulgaria.com