Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000) спечели втората си победа на рали „България” и втора поредна в националния шампионат през сезон 2012. На подиума в Боровец се качиха трима българи, което е прецедент в историята на състезанието. Прецедент обаче беше и липсата на конкуренция от страна на чуждите екипажи.
Илиев излезе начело още след първия етап и не изпусна лидерската позиция до финала. Това е втори пореден успех за екипа през сезона и втори край Боровец след триумфа през 2007 г.
За първи път в 43-годишната история на рали "България" на подиума се наредиха само български екипажи. Пилотът на Престиж Рали Тим Петър Гьошев и неговият навигатор Димитър Спасов (Peugeot 207 S2000) защитиха второто си място от миналия сезон, а победителят от 2008 г. Крум Дончев и Петър Йорданов (Peugeot 207 S2000) завършиха трети.
Трите екипажа бяха напълно необезпокоявани в челото, до голяма степен заради слабия интерес на чуждестранни пилоти към състезанието и отсъствието на първите 15 в класирането за Европейския шампионат (ERC).
Илиев изкова победата си още в събота, когато натискаше повече от конкурентите си и печелеше време в бързите участъци. Той натрупа комфортен аванс от 28 секунди пред Гьошев, който през целия ден кара с температура. В неделните последни шест отсечки шампионът върна малко газта и двамата си поделиха по три етапни победи, а разликата между тях беше скъсена минимално до 22,8 секунди. Така Илиев донесе четвъртия български успех в рали "България", първият от които е на Илия Чубриков през 1971 г.
"Чувствам се много добре като първият български пилот, спечелил два пъти рали "България", коментира Илиев. „Може да се каже, че конкуренцията на чуждестранните пилоти ни липсваше. Но това се дължи на новия регламент, който позволява на всички екипажи да взимат точки от всяко състезание. В никакъв случай конкуренцията на беше слаба в лицето на Пепи, Крум и техните навигатори. Бяха много бързи. Може би щеше да е още по-хубаво, ако имаше още автомобили. Много съм щастлив, че първите три места са български."
Третият Дончев започна деня с пасив от 8,3 секунди спрямо Гьошев, но сутринта не успя да се доближи до своя опонент. След обедния сервиз пилотът на Глобул Рали Тим намали темпото предвид сигурния си аванс пред Мачей Жезник с (Mitsubishi Lancer Evo X). Полякът завърши четвърти и е с най-предно класиране сред чужденците, въпреки че заради проблемите с настройките и гумите вчера остана на цели пет минути зад победителя.
Чехът Антонин Тлустяк с Skoda Fabia S2000 допълни първата петица с още 1:20 минути изоставане, а Тихомир Стратиев (Citroen C2 R2 Max) оглави подреждането при автомобилите с един двигателен мост. Пилотът на Марина Mоторспорт спечели битката си с Франциско Парли (Citroen DS3 R3T), след като швейцарецът имаше проблеми с автомобила си в предпоследния четиринайсети етап.
Място в десетката намериха още дамският екипаж на Екатерина Стратиева и Кармен Поенару (Citroen C2 R2), гъркът Василис Гацос (Citroen Saxo VTS) и пилотът на СБА Варна Иво Даскалов (Renault Clio RS).
На четвърто място в класирането за националния шампионат завърши пилотът на Мтел Рали Тим Даниел Попов, който след техническия преглед беше преместен в клас X4 заради неизпълнена хомологация R4 на неговия Mitsubishi Lancer Evo IX. За сина на пилота Ясен Попов това беше дебют край Боровец като състезател, а негов навигатор беше опитният му чичо Дилян Попов.
След тежката катастрофа на Антон Титов в събота в последния ден на ралито също не липсваха инциденти. Най-сериозният от тях беше с катареца Абдулазис Алкувари, който заби челно своя MINI JCW SPC в мантинела на СЕ11. Тежкият удар беше от страната на навигатора Килиън Дъфи, но за щастие и двамата са без сериозни наранявания.
Другият екзотичен екипаж в ралито - тайванците Дай Вей Йейн и Пинг Ий Чоу (Renault Clio Sport) се отчете с няколко завъртания и леки удари, но финишира на четиринайсета позиция от общо 18 завършили автомобила.