Себастиен Льоб (Citroen) продължава да е начело и след втория ден на рали „България”. Битката между Дани Сордо (Citroen) и частния пилот на французите Петер Солберг продължава, докато при българите Ясен Попов (Mitsubishi Lancer Evo 9) и Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000) отпаднаха на „Сестримо 2” и оставиха Пепи Гьошев начело.
Citroen нанесе своя решителен удар тази сутрин, когато пилотите на френската марка избраха по-мекия комплект гуми на Pirelli, а „Сестримо” и „Пещера” бяха мокри. „Любница” бе изцяло суха, но заради многото зрители на трасето етапът бе отменен, което попречи на двамата представители на Ford Яри-Мати Латвала и Мико Хирвонен с твърдите гуми да наваксат поне част от изоставането си.
Гумена война
При трите следобедни отсечки Citroen отново предпочете по-мекия комплект, но частният пилот на френската марка Петер Солберг прецени, че трасетата ще са изцяло сухи и твърдите гуми ще се представят по-добре. Това се оказа и правилното решение, тъй като световният шампион за 2003 г. спечели и трите етапа, с което намали аванса на втория Дани Сордо на 4.7 секунди.
„Беше фантастичен ден. В началото не тръгнахме добре, но после нещата си дойдоха на мястото”, коментира Петер Солберг. „Ако състезанието беше на макадам щях да рискувам, но за мен третото място на асфалт е просто фантастично. Подиум и то още при първия старт с Крис (Патерсън) е страхотно постижение, което нито аз, нито спонсорите ми са очаквали.”
Солберг може и да кара на сигурно, но Дани Сордо бе категоричен, че ще натиска до края на надпреварата, за да се пребори за второто място. „Да, имахме проблеми с гумите, задните са напълно заминали. Утре обаче ще продължим да караме на максимума и се надяваме да се преборим за второто място.”
В челото обаче водещият представител на Citroen Себастиен Льоб с лекота задържа преднината си и се доближава все повече към 16-ата си поредна победа на асфалт, въпреки че следобеда допусна грешка с избора на гуми. „Наслаждавах се на днешния ден”, обясни Льоб. „Имаше много добри етапи. Сутринта беше много тежка, имаше дъжд, мъгла, но направихме перфектния избор на гуми и всичко бе наред. За следобед очаквахме буря, но такава така и не се появи и сбъркахме. При вторите минавания не поемах рискове, но не трябваше и да губя много време. Беше наистина вълнуващ ден. Атмосферата тук е супер. По етапите има наистина много хора, много публика която ни подкрепя. Забавно е да караш в България.”
Какъв е проблемът?
Себастиен Ожие се възползва от грешката на Ford при сутрешните минавания и се изкачи на четвърта позиция още на първия етап за деня - „Сестримо”, като не само че задържа позицията си до края на деня, а и увеличи аванса си пред петия Мико Хирвонен на повече от 40 секунди. Яри-Мати Латвала е шести, като финландецът кара почти през целия следобед без серво.
„Имаме проблеми като в Мексико с високата надморска височина”, обясни Латвала причините за драстичното изоставане на Ford, показвайки пришките на двете си ръце от прекомерните усилия в следобедните етапи. „Определено изоставаме като максимална скорост спрямо Citroen. Другата причина да сме толкова назад е, че окачването ни не е толкова добро колкото тяхното. Да, направихме много подобрения в тази област напоследък, но C4 WRC е значително по-стабилен. И трето – може би има нещо и в пилотите.”
Топ 10
Пер-Гунар Андерсон продължава с отличното си представяне в първия старт с екипа на Stobart и се движи стабилно седми. При положение че шведът завърши на тази позиция, не е изключено да го видим отново с втория тим на Ford.
„Много съм щастлив от днешното си представяне”, коментира Пи Джей. „Колкото повече опит трупаме с автомобила, толкова по-бързи ставаме, въпреки че асфалтът определено не е най-любимата ми настилка. От M-Sport засега са много доволни от мен, но да видим как ще завърши това състезание. Дали ще продължа със Stobart, не знам. Не става въпрос за пари, така че да видим първо как ще завършим тук.”
В челната десетка попаднаха още Фригес Туран (Peugeot 307 WRC), Матю Уилсън (Stobart Ford) и Хенинг Солберг (Ford Fiesta S2000). Резултатите им може да видите тук.
Битката между българските пилоти претърпя уникален обрат при второто минаване на „Сестримо”. Именно там катастрофираха и двамата претенденти за победата - Ясен Попов и Митко Илиев, което позволи на Петър Гьошев да излезе на дванайсета позиция в общото класиране и първа за родия шампионат. Около представянето на българите обаче има много въпросителни, за които ще ви информираме в отделен материал.
Гол след гол
Още по-интересно обаче бе развитието на надпреварата при джуниърите. Вчера Тиери Нювил (Citroen C2 S1600) изоставаше на 1,8 секунди зад Матю Арзено (Citroen C2 S1600), но още в първата отсечка тази сутрин излезе на първа позиция и то с аванс от 19,4 секунди. След като основният му съперник Арзено катастрофира на „Сестримо” следобед, Нювил завърши деня с 51.1 секунди аванс спрямо излезлия на втора позиция в категорията Ханс Вайс (Citroen C2 S1600).
„В първия етап дадохме много добро време на мокрото трасе и от там нататък карахме, без да поемаме никакви рискове”, обяснява Нювил. „Ще използваме тази стратегия и утре и се надявам да спечелим. Етапите са хубави, а и много се забавлявам с този автомобил, така че всичко е наред.”
Българският представител в J-WRC Тодор Славов (Renault Clio R3) имаше сериозен малшанс тази сутрин. Варненецът първо спука гума в началото на „Пещера”, а в сервиза на обяд се счупи пробката на единия му спирачен апарат, което стана и причина за забавянето на неговите механици и последвалото 30-секундно наказание. Въпреки всички проблеми обаче Славов направи уникално каране следобед и се изкачи от осма на пета позиция, като изоставането му спрямо четвъртия Алесандро Броколи (Renault Clio R3) е само 6,5 секунди.
„На „Пещера” карахме отвъд разумния риск, но на последния етап ни светна лампата на алтернатора и ни се наруши ритъмът”, коментира Славов в края на деня. „Утре продължаваме на пълна газ дори и да минем пред Броколи, защото никога не знаеш какво може да се случи. Ако някой например спука гума пред нас и в крайна сметка останем на десет секунди зад него, ще се ядосваме защо не сме дали всичко от себе си, така че няма да се отказваме.”
Третият последен ден включва четири етапа („Мухово” и „Славовица” се карат по два пъти).