Бившият европейски шампион Джандоменико Басо (Abarth Grande Punto S2000) води убедително след първия ден на рали „България”. Италианецът спечели всички шест етапа и има повече от минута аванс спрямо втория Крум Дончев (Peugeot 207 S2000).
Още на първата отсечка – 20-километровата „Лакавица 1”, Басо демонстрира по прекрасен начин, че ще даде всичко от себе си да спечели за трети път най-голямото българско рали. Заводският пилот на Abarth спря хронометрите на 12:31.5 минути, което бе с 9,2 секунди по-добро постижение от това на втория Корадо Фонтана (Peugeot 207 S2000). В следващите пет ситуацията бе идентична. Басо печелеше, като само на последната „Славовица 2” Крум Дончев даде близко до неговото време. С шестте етапни победи италианецът си гарантира 1:02.6 минути аванс в челото и единствено техническа повреда може да го лиши от победата утре.
„Впечатленията ми са изцяло положителни”, сподели Басо на пресконференцията в края на деня. „Пътищата са доста по-добри отколкото преди. При първите преминавания имаше много фракция по отсечките, но това е нормално. Следобед обаче всичко беше наред. Направихме някои промени в настройките, дано се окажат успешни. Дончев се справя много добре. Ритъмът е отличен, но ние даваме всичко от себе си. Надявам се да запазя същата позиция утре, въпреки че до финала ни очакват още много километри.”
„Поуката, която съм си взел през годините, е никога да не подценявам своите съперници, така че утре продължаваме със същото темпо”, завършва италианецът.
Миналогодишният победител Крум Дончев стартира колебливо и още в първия етап изгуби 17,8 секунди. Постепенно обаче лидерът в националния шампионат влезе в ритъм, изпревари Корадо Фонтана и се укрепи на второто място.
„Не мога да кажа, че съм особено щастлив и доволен”, заяви Крум в края на деня. „Опитваме се с всички сили да се борим с Басо. Изключителен пилот, изключителна езда, мога само да го поздравя. Има какво да учим от него. Като цяло нямахме сериозни неприятности, но при първите преминавания по отсечките прегряхме гумите, особено на „Славовица”. Автомобилът ни буквално беше неуправляем. Следобед променихме тактиката и това даде резултат. Времената го показаха.”
„В първата отсечка ритъмът ни определено не беше добър. Бързо се опитахме да го коригираме и още в следващия етап постигнахме нужния синхрон”, обяснява Дончев за проблемите си на „Лакавица”. „Утре има нови отсечки. „Сестримо” е в нов вариант. Предполагам, че за публиката ще бъде много атрактивна, но за нас ще е изключително трудна, тъй като първата част от нея е много неравна, дори бих казал опасна.”
На повече от половин минута зад Дончев остана Корадо Фонтана. „Етапите са много хубави, конкуренцията е висока. Завършихме трети, за което малко съжаляваме. Можехме да сме на второ място, пред Дончев, но след първия етап имахме проблеми с настройките. Крум е у дома, печелил е вече това състезание и е нормално да е толкова убедителен”, коментира италианецът след последната отсечка днес.
Михал Соловов (Peugeot 207 S2000), който миналата година завърши трети, остана на четвърта позиция, а на 21,7 секунди зад него е Димитър Илиев (Mitsubishi Lancer Evo 9). Националният шампион имаше сериозни проблеми със спирачките в петия етап, дори по-нататъшното му участие в надпреварата беше под въпрос, но в крайна сметка завърши деня на пето място.
Ясен Попов (Mitsubishi Lancer Evo 9) финишира четвъртата отсечка със спукана гума, но се пребори с Лука Бети (Peugeot 207 S2000) за шестото място в следващите две. Давиде ди Бенедето допълни челната осмица (Peugeot 207 S2000).
Вторият последен ден на рали „България” включва шест етапа (три отсечки с по-две преминавания), чиято обща дължина е 132,34 километра. Първата „Сестримо” стартира в 7:46 часа, а предварителните резултати ще бъдат ясни малко след 15:00.