163 000 лева е планираният бюджет на надпреварата
За втора поредна година Варна ще бъде домакин на най-голямото автомобилно състезание у нас. Стартът на 48-ото издание на рали „България” ще бъде даден този петък в 20:30 пред катредралния храм „Свето Успение Богородично”.
Маршуртът на състезанието не търпи съществени промени спрямо миналата година и предходните издания на рали „Варна”, но двете отсечки в събота сутрин са в разрез с правилника на ФИА. „Дюлино” и „Козичино” използват едно и също трасе, но в различни посоки, тъй като асфалтовият път завършва в село Кочизино. Това е причината след първото минаване екипажите да се прегрупират там, след което да стартират в обратната посока.
Причината за този формат според Владимир Илиев е липсата на достатъчно добри трасета в региона. Председателят на БФАС признава, че рали „България” ще получи лоша оценка по този показател от наблюдателя на ФИА, но и че се надява надпреварата да навакса заради многото други плюсове. Най-същественият е, че сервизният парк през тази година ще бъде разположен на пристанището до Морска гара.
Другият плюс е сериозният стартов списък. За него съдейства най-вече фактът, че рали „България” е кръг от националния шампионат на Турция. Най-силната група RC2 включва цели четиринайсет екипажа, което е прецедент за последните години. Четирите R5 автомобила на Ягиз Авджи, Орхан Авчиоглу, Бурак Чукурова и Угур Суило ще спорят по трасетата с един S2000 и общо девет Mitsubishi Lancer Evo IX.
За съжаление Пламен Стайков (Mitsubishi Lancer Evo IX), който е единствената ни надежда за първото място, ще кара с грузински лиценз. При това положение ще е истинско чудо, ако Игнат Исаев (Citroen DS R3) се пребори за подиума.
Григор Григоров ще направи официален дебют на новия си Peugeot 208 R2 на рали „България”. За съжаление шампионът в Hyundai Racing Trophy все още има проблеми с прекъсването на двигателя, които се надява да отстрани преди старта.
„Отсечките са същите спрямо миналата година”, коментира Григоров по време на пресконференцията преди старта на състезанието. „Аз лично съм един от противниците на това рали „България” да е във Варна, като единствената причина за това е липсата на отсечки. Само „Дюлино” е истинска, мъжка отсечка и именно там ще се реши състезанието. Популярната „Аладжа манастир” например е прекалено бърза за автомобили като нашия. През голяма част от времето караме на прекъсвач, което далеч не олицетворява рали спорта.”
163 000 лева е планираният бюджет на тазгодишното издание на надпреварата. Община Варна вероятно осигурява основната част от средствата, макар че и Министерството на младежта и спорта подпомага надпреварата посредством Българския спортен тотализатор, който подписа тази година договор с федерацията.
Часовия график на рали „България” може да видите тук, а картите на отсечките – тук.