Максимум 30 екипажа ще участват в най-голямото българско рали
Суперспециалният етап в Албена, който стартира в петък от 19:00, ще постави същинското начало на 49-ото издание на рали „България”. Това е и единствената съществена промяна в маршрута на надпреварата спрямо миналогодишното издание.
Центърът на рали „България” също ще бъде изместен от Варна в Албена, както и сервизният парк. Това ще доведе до съществено увеличаване на преходите, но според новия директор на състезанието Александър Ковачев при настоящата ситуация няма други варианти за провеждане на надпреварата.
„Имахме желание да направим нещо революционно, но за съжаление в региона няма достатъчно отсечки”, коментира Ковачев на официалната пресконференция. „Всичко останало е изключително компромисно. Или настилката е в ужасяващо състояние, или намираме отсечки, които започват много добре, имат хубав ритъм, но впоследствие идват огромни прави, които могат да бъдат накъсани единствено с изкуствени шикани.”
„Подготвихме цели десет варианта, като този е най-компактният. Заради прехвърлянето на центъра на състезанието в Албена преходите ще бъдат увеличени, но пък ще върнем традицията там, където й е мястото. Добрата новина е, че „Дюлино” е изцяло ремонтирана и преасфалтирана.”
Проблемът в настоящия вариант на рали „България” е, че отсечката в Дюлинския проход се кара два пъти като трети четвърти етап. Това предполага, че изходът от състезанието вероятно ще стане ясен още в събота на обяд също както през миналата година, тъй като именно това трасе прави разликата.
Другият съществен проблем, който изникна още през септември, е, че рали „България” отпада от Балканския рали трофей. Според Ковачев обаче най-голямото ни рали състезание „остава в ERT, но няма да се дават точки за класиране”. На теория изключването на надпреварата от календара на ERT и решението да не бъдат давани точки са различни неща, но на практика ефектът е абсолютно еднакъв – на рали „България” няма да стартира нито един чужд екипаж.
Родните фенове ще имат възможност обаче да видят отново по състезателните етапи Крум Дончев и Митко Илиев, които ще си споделят ревизираното наскоро Mitsubishi Lancer Evo IX. Пиар кампанията на двамата несъмнено ще привлече зрителите по етапите, но далеч по-вълнуваща ще бъде битката за шампионската титла, в която участват цели четири екипажа.
До последно не беше ясно дали отборът на „Мегапорт” ще възстанови катастрофиралата в Сърбия Skoda Fabia R5 на лидера във временното класиране Миро Ангелов. Затова и навигаторът му Еди Сивов присъства в списъка със заявките със старото Peugeot 208 R2 на „Мегапорт” като втори вариант, но вероятно заявката му ще бъде изтеглена, тъй като резервните части са дошли навреме.
След отпадането на Ангелов в Сърбия настоящият шампион Тихомир Стратиев (Peugeot 208 R2) изостава само с десет точки. Теоретични шансове имат също Георги Василев (Mitsubishi Lancer Evo IX) и Йордан Атанасов (Mitsubishi Lancer Evo IX), но е малко вероятно двамата да се намесят в спора за шампионското отличие.
Списъкът със заявки за 49-ото издание на рали „България” може да видите тук, а часовият график на състезанието – тук.