Никола Вуйо спечели Барум Рали Злин. Френският пилот, който кара за Peugeot Sport Spain, изпревари с 16,3 секунди своя съотборник Енрике Гарсия Охеда, донесъл втора двойна победа за Peugeot 207 S2000 след рали “Ипр” в Белгия. Българският пилот Димитър Илиев отпадна 10 километра преди финала на надпреварата.
Местните представители направиха изключително силно състезание. Вацлав Пех завърши трети и спечели чешкия рали шампионат, Роман Креста окупира четвъртата позиция, а Вацлав Аразим остана с шести резултат. И тримата се състезаваха с Mitsubishi Lancer Evo 9. Петото място отиде при белгиеца Берн Касие. Италия присъстваше в челната десетка благодарение на бившия лидер в IRC-шампионата Андреа Навара, завършил седми и осмия Ренато Траваля, който за първи път застана зад волана на автомобил Super 2000. Гзегорц Грзъб спечели битката в група А, изпреварвайки десетия Симон Жан-Жозеф със Citroen C2 S1600.
Надпреварата стартира с атрактивния градски скоростен етап, който бе спечелен от Никола Вуйо. Близо 40 000 души наблюдаваха оспорваната битка. Французинът надделя над своите конкуренти и в отсечката “Слоусовице”. Този етап препъна Роман Креста, който получи повреда и изгуби цели 2,5 минути в борбата за първото място. Въпреки проблемите местният любимец не се отказа и спечели четири етапа, което му отреди четвъртото място в края на първия ден. Енрике Грасия Охеда бе един от пилотите, които за момент излязоха начело. След третия етап той оглави класирането, а преди това подобри с цели 30 секунди рекорда на “Пиндула”. Испанецът водеше до осмата скоростна отсечка, когато Фреди Лоикс го изпревари, за да завърши първия ден от надпреварата като временен лидер.
Лоикс увеличи преднината си след първите два етапа в неделя сутрин, но в началото на третия спука гума, а впоследствие предно ляво колело на неговия Abarth изхвърча и той бе принуден да напусне надпреварата. Междувременно Охеда получи повреда в задното предаване, което позволи на Вуйо да излезе начело. Първото преминаване на “Трояк” се оказа проблемно и за Траваля, Навара, Петер Гавлак и Михал Соловов.
Българинът Димитър Илиев бе на крачка от поредния успех в надпреварата за европейската титла, но 10 километра преди финала отпадна заради повреда в скоростната кутия. До този момент Илиев се движеше осми в генералното класиране и четвърти сред претендентите за Европейския шампионат. Именно скоростната кутия на неговия Mitsubishi Evo 9 дефектира и в предишния старт – рали “Мадейра”.
Рали „Барум“ - класиране
1. Н. Вуйо Peugeot 207 S2000 2:28:10.8
2. Е. Охеда Peugeot 207 S2000 +16.3
3. В. Пех Mitsubishi Lancer Evo 9 + 1:56.3
4. Р. Креста Mitsubishi Lancer Evo 9 +2:28.8
5. Б. Касие Peugeot 207 S2000 +4:10.8
6. В. Аразим Mitsubishi Lancer Evo 9 +4:16.9
7. А. Навара Fiat Grande Punto S2000 + 4:47.7
8. Р. Траваля Fiat Grande Punto S2000 +5:44.0
9. Г. Грзъб Suzuki Swift S1600 +6:32.9
10. С. Жан-Жозеф Citroën C2 S1600 + 7:10.1
Класиране при пилотите в IRC
1. Е. Охеда 36
2. А. Навара 31
3. Н. Вуйо 26
4. А. Ален 15
5. Б. Касие 13
6. Дж. Басо 10
7. Л. Росети 10
8. Б. Магалаеш 8
Класиране при производителите в IRC
Peugeot 80
Abarth 66
Mitsubishi 43
Citroen 4