Тодор Славов (Renault Clio R3) завърши на впечатляващото девето място в юбилейното 40-то рали „Босфора”. 27-годишният варненец е единственият пилот в топ 10, който кара автомобил с един двигателен мост.
Преди последната отсечка Тодор Славов и навигаторът му Добромир Филипов се движеха единайсети, след като в рамките на третия ден от надпреварата предпочетоха да карат на сигурно и да пазят позиция. Финалният етап обаче препъна двама от местните състезатели и екипажът на Булбет Рали Тим излезе девети.
Това е страхотен успех за Славов, тъй като въпреки бронзовите медали в J-WRC варненецът остана без бюджет за тази година и дори участието му в избрани стартове от Европейския рали шампионат бе под въпрос. Все пак средствата, които Министерството на спорта отпусна на трима от нашите пилоти миналия месец, му дадоха възможност да стартира в Турция. И той се реваншира по възможно най-добрия начин, финиширайки девети в генералното класиране на рали "Босфора" и първи при автомобилите с един двигателен мост.
„Състезанието мина много добре, като изключим първия ден, когато трябваше да караме зад италианеца, който беше много по-бавен от нас. Дори в първата отсечка, която бе дълга само 6 километра, го застигнахме в средата й”, коментира Славов специално за auto motor und sport. “Другият проблем беше, че останахме без гуми след края на втория ден и купихме Lassa. С тях автомобилът ни коренно промени поведението си. Окачването се оказа прекалено твърдо и затова резултатите ни в началото на третия ден не бяха особено добри. После обаче направихме някои корекции и имах възможност да натискам до финала. Нямахме нито един комплект нови гуми за това състезание, като изключим тези на Lassa. Но пък една такава струва 80 евро, а на Pirelli – 220, като и разликата в представянето им е огромна.”
„Много съм щастлив, защото Симон Жан-Жозеф следеше отблизо представянето ни и получихме специални поздрави от него. На няколко пъти дори ни посети в бокса, а това е огромно признание за мен. Доволен съм и от автомобила. Единственият проблем бе свързан с това, че лампата на маслото светеше редовно. Губихме между половин и един бар налягане, когато двигателят загрееше. Може би причината бе, че не сменихме маслената помпа, тя не дойде в кита за ревизията на мотора. Ще трябва да прегледаме какъв е проблемът и да го отстраним преди старта на рали „България”.”
Славов логично грабна и първото място в ERC 2WD (Европейския рали шампионат за автомобили с един двигателен мост) и завърши на пета позиция в общото класиране за шампионата на Стария континент. Представителят на домакините Ягиз Авджи (Ford Fiesta S2000) спечели рали "Босфора", а вторият Лука Бети (Peugeot 207 S2000) - победата при екипажите, регистрирани за ERC. Тихомир Стратиев (Citroën C2 R2) завърши 18-и в общото класиране.
mezeto
gumata e yookohama