Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап четвърти

05.01.2011 23:09

Пилотът на VW Карлос Сайнц записа трета и общо 20-а в кариерата си етапна победа на рали "Дакар". Той беше най-бърз в четвъртата отсечка между Сан Салвадор и Калама, с която надпреварата премина от Аржентина в Чили.

Българинът Петър Ценков продължи стабилното си представяне и днес записа най-силния си резултат – девето време в 207-километровия етап, стигнал до надморска височина 4800 метра. До последната GPS точка той се движеше седми, но в последните 29 км темпото му леко спадна и финишира на 20:00 мин. зад победителя Томас Мафей (Yamaha).

Така Ценков продължи да прогресира във временното класиране и след пресичането на Андите вече е на отличната за дебютант девета позиция при четириколките. Той се доближи на 8:27 мин. от осмия Родриго Рамирес от Чили, който също управлява идентична машина Can-Am Renegade 800 XXC.

Двамата са единствените пилоти в първата десетка с четириколки на канадския производител, като над тях има само един състезател с Honda и шестима с Yamaha. В допълнение шестима от пилотите пред българина са представители на домакините от Аржентина и Чили.

Вторият български пилот Тодор Христов завърши отсечката със 17-о време, но проблемите не го оставиха и днес. Малко преди края на етапа той е спукал предна дясна гума, но е стигнал благополучно до финала. Заради шестчаосовото му наказание за забавянето в първия ден обаче той остава на последна позиция.

В категорията аржентинецът Мафей записа втори пореден етапен успех и за първи път от началото на състезанието оглави подреждането. Зад него в отсечката се наредиха Алехандро Патронели (+ 2:54 мин.) и Себастиан Халперн (+ 4:23 мин.), които допълват и първата тройка във временното подреждане.

Вторият брат Патронели - Маркос, който също като Христов получи шестчасово наказание, най-после се оттегли от състезанието преди то да напусне родната му Аржентина. Така той остави по-големия представител на фамилията да води битката в Чили.

При автомобилистите пилотите на VW отново заеха четири от първите пет места, а Карлос Сайнц спечели третата си етапна победа. Той изпревари с 50 сек. своя съотборник Насер Ал-Атия и увеличи аванса си в челото пред него до 4:24 мин. Това е най-голямата преднина за Матадора от старта на "Дакар", който вече има 20 етапни успеха от участията си в състезанието и се доближава до 22-ата на Стефан Петерхансел с автомобил.

Французинът отново беше най-силният претендент извън екипа от Волфсбург със своя BMW X3 CC и завърши трети днес. Той стартира отлично и дори водеше на Сайнц с 15 сек. до 81-ия км, но въпреки че беше безгрешен във втората част на отсечката спука гума и се забави с 2-3 минути. В крайна сметка най-успешният пилот в "Дакар" натрупа пасив от 5:41 мин. зад лидера и 1:23 мин. спрямо катареца.

На този етап Петерхансел все пак може да бъде спокоен за мястото си в тройката, след като победителят от 2009 г. Жинил де Вилиърс отново остана зад него. Южноафриканецът продължава да се движи четвърти и следи битката на първите трима от 14 минути разстояние.

Първата петица днес допълни Марк Милър, който постепенно заличава загубеното време заради катастрофата във втория етап и вече е десети. Най-големият губещ днес беше Роби Гордън. През 2009 г. американецът спечели четвъртия етап, но днес дори не успя да закара своя Hummer до старта заради повреда в лагера на една от главините. Така най-атрактивният пилот в състезанието беше принуден да се оттегли за първи път от 2006 г.

Испанецът Марк Кома продължи атаката си при влизането в пустинята Атакама и изпревари с 16 сек. най-големия си опонент Сирил Депре. Така двамата пилоти с KTM вече имат по две етапни победи при мотоциклетистите. С днешния успех Кома за първи път излезе начело в подреждането, но с минималните две секунди пред миналогодишния победител от общо 1220 км в специални етапи досега.

"Беше много важен ден за мен, макар етапът да беше само 207 км”, каза Кома. „Трудно е да отваряш трасето, но съм доволен. За момента генералното класиране не е важно. То ще има значение едва в последния ден. Номерът е да държиш постоянно темпо и да избягваш грешките. Сега ще трябва да се преборим с два много тежки етапа".

Чилиецът Франциско Контардо Лопес се пребори за третото място и изкачи своя мотор Aprilla от седма позиция до челната тройка на временното класиране.

При камионите се случи най-очакваното – Владимир Чагин и КамАЗ спечелиха поредната си победа, като на 2:18 минути зад него остана съотборникът му Фирдаус Кабиров. Трето време в отсечката даде Алес Лопрайс, като подредбата в етапа е аналогична на генералното класиране – Царя води колоната с аванс от 8:41 минути спрямо Кабиров, а третият Лопрайс е на още 12:36 зад него.

 

 

Битката в петия етап на рали „Дакар” продължава изцяло на територията на Чили. Преходът е дълъг само 36 километра, докато скоростната отсечка – цели 423 при изключително разнообразен терен, който ще ни отведе от Калама до Икике.

Резултатите на първите десет при автомобилите след четвъртия етап може да видите тук, а на всички категории - на официалната страница на "Дакар".

Коментари
comments powered by Disqus