Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап десети

13.01.2009 20:51

Лидерът в генералното класиране при автомобилистите Карлос Сайнц (Volkswagen) спечели шестата си етапна победа в рали „Дакар 2009” и направи поредната решителна крачка към победата в най-титулувания рали-рейд. Само на 21 секунди зад него завърши американецът Роби Гордън (Hummer).

Десетата отсечка, която по предварителен план трябваше да бъде най-дългата в тазгодишното издание на рали „Дакар”, бе съкратена от организаторите на 476 километра вместо първоначално предвидените 666. Въпреки това екипажите се изправиха срещу най-тежките препятствия по маршрута и малцина бяха тези, които стигнаха без проблеми до бивака в Копиапо. За съжаление един от закъсалите в етапа в момента се бори за живота си. Мотоциклетистът Кристобал Гереро (KTM) катастрофира тежко 160 километра след старта и изпадна в кома. По предварителна информация испанецът е бил транспортиран до болницата в Копиапо.

Но нека се върнем отново във вихъра на надпреварата. Пилотът на BMW X-raid Орландо Теранова започна по великолепен начин етапа и се движеше начело след първата и втората контрола. 180 километра след старта на отсечката обаче аржентинецът катастрофира тежко и отпадна. От този момент нататък Роби Гордън и Карлос Сайнц поеха напълно контрола върху състезанието. На няколко пъти двамата си разменяха лидерската позиция, като преди последната контрола американецът имаше 50 секунди аванс. В края на отсечката обаче двукратният рали шампион изпревари своя противник с нищожните за дължината на маршрута 21 секунди.

Със спечелената етапна победа, общо 15-а от всичките му участия в „Дакар”, Сайнц се откъсна на половин час пред втория в генералното класиране Марк Милър (Volkswagen). Американецът завърши отсечката с трето време, но на осем минути зад своя съотборник. Другият представител на немската марка Жинил де Вилиър изгуби близо двайсет минути в етапа, но продължава да се движи стабилно трети в общото класиране.

Единственият оцелял от звездната четворка на Mitsubishi – Нани Рома, завърши деня с пето време, но с оглед на темпото, което Роби Гордън заложи в последните няколко етапа, не е изключено да изгуби четвъртото място в общото класиране. Разликата между двамата вече е само двайсет минути в полза на испанеца, а до финала остават близо 1300 километра по часовник.

В категорията на мотоциклетистите съотборникът на Марк Кома в екипа на Repsol KTM Хорди Виладомс спечели първата си етапна победа и се изкачи на четвърто място в общото класиране. Второ и трето време в днешната отсечка дадоха Ален Дюкло (KTM) и Пал Андерс Улевалсетер (KTM).

Победителят от последното издание на рали „Дакар” при мотоциклетистите Сирил Депре (KTM) допусна навигационна грешка в последната фаза на етапа и увеличи маршрута си близо с 23 километра. По него се подведе и лидерът Марк Кома, поради което двамата останаха на шеста и седма позиция в етапа, съответно с 9 и 12 минути закъснение. Въпреки това испанецът продължава да е убедително начело, а Депре се доближи само на седем минути от втория в общото класиране Давид Фретине. Единственият представител на Yamaha в първата десетка нямаше конкуренция с по-мощните машини на КТМ насред дюните на Атакама и очаквано загуби повече от половин час в предварително обречения двубой.

Маркос Патронели (Ca-Am) и Йозеф Мачацек (Yamaha) отново си оспорваха първото място в категорията на четириколките. Аржентинецът спечели етапа, но само на 28 секунди зад него завърши Мачацек, който продължава да води убедително в генералното класиране.

При камионите Владимир Чагин (КамАЗ) спечели втора поредна етапна победа, но неговият съотборник в екипа на КамАЗ Фирдаус Кабиров оглави класирането, тъй като той и третият в генералното класиране Джерард де Рой (GINAF) получиха компенсация заради помощта, която вчера оказаха на катастрофиралия Томаш Томечек (TATRA). С оглед новите времена от деветия етап Царя изостава на 14 секунди от Кабиров, а де Рой – на половин час.

Единайсетият етап на рали „Дакар” е с дължина 680 километра, от които обаче само 215 са по часовник. Първият мотоциклетист ще стартира от бивака в Копиапо в 06:15 и ще се отправи към бреговете на Тихия океан. След първата часова контрола керванът ще потегли на изток към границата с Аржентина и Андите. При изкачването на планинската верига надморската височина ще достигне близо 4700 метра, но това ще се случи едва след финала на състезателната отсечка. Връзката, чиято дължина е 445 километра, ще отведе екипажите в крайната точка – аржентинското градче Фиамбала.

Пълното класиране от десетия етап на рали „Дакар” може да видите тук .

Коментари
comments powered by Disqus