Карлос Сайнц спечели деветия етап на рали „Дакар“, но неговият съотборник в екипа на VW Насер Ал-Атия продължава да е начело в генералното класиране, след като пасивът му в отсечката бе под две минути.
Още вчера стана ясно, че миналогодишният победител и неговият подгласник ще са двамата претенденти за първото място, след като основният им конкурент Стефан Петерхансел (BMW) загуби над час в етапа, но малцина са очаквали, че битката между двамата съотборници ще бъде толкова ожесточена. Ал-Атия потегли отлично и след първата GPS точка поведе колоната, въпреки че откриваше етапа. На втората времената им бяха абсолютно идентични, но на третата Сайнц вече беше лидер, макар и със скромните седем секунди.
Все пак Матадора успя да се откъсне и дори да задмине по трасето своя конкурент, като на предпоследната шеста точка вече водеше с приблизително пет минути. В крайна сметка обаче отново финалът се оказа проблематичен за Сайнц, който спечели етапа, но само с 1:56 минути аванс. По този начин Ал-Атия остана в челото на класирането, като преднината му спрямо испанеца е 3:18 минути.
Днес VW не окупира първите четири места в етапа, въпреки че Жинил де Вилиърс затвърди третата си позиция в общото класиране с трето място в отсечката. Марк Милър обаче бе изпреварен от Стефан Петерхансел, който много трудно ще се пребори за място на подиума заради проблемите си вчера.
„Дакар 2011“ определено не започна по най-добрия начин за Джона Стрийт (Yamaha), завършил миналата година на седмо място при мотоциклетистите. Осем етапа след старта американецът заемаше едва петнайсето място, на близо 4 часа зад лидера Марк Кома (KTM). В деветия обаче той дочака звездния си момент и спечели етапната победа, втора в неговата кариера, след като най-бързият през по-голяма част от отсечката Елдер Родригеш (Yamaha) остана без гориво 225 км след старта и изгуби над 15 минути. Челната тройка допълниха Франс Верховен (BMW) и Давид Кастю (Sherco).
Днес организаторите на „Дакар“ избраха мотоциклетистите да стартират не един след друг, а на групи – първо по 10, впоследствие по 20 състезатели. Това е и причината двамата претенденти за победата Сирил Депре (KTM) и Марк Кома да останат едва седми и девети, тъй като те се подведоха по групата и допуснаха грешка в навигацията 17 километра след старта. Това, естествено, по никакъв начин не се отрази върху първите места, които двамата заемат в генералното класиране, макар че все пак французинът успя да намали на 8:14 минути аванса на своя съперник.
Алехандро Патронели (Yamaha) се пребори за петата си етапна победа в тазгодишния „Дакар“ при четириколките и вече е на 1:16 часа пред основния си съперник Себастиан Халперн (Yamaha), завършил отсечката едва на четвърта позиция. Българинът Петър Ценков (Can-Am) направи отлично каране днес и не само финишира на 13-о място в етапа, а се изкачи на тринайсета позиция в генералното класиране.
При камионите се случи най-очакваното – КамАЗ спечели поредната си победа. Този път обаче тя отиде в ръцете на двукратния първенец в „Дакар“ Фирдаус Кабиров, след като във втората половина на отсечката шесткратният победител Владимир Чагин изгуби аванса, който бе натрупал в първата част. Така Лейтенанта си върна първото място във временното класиране, а Царя ще има още четири етапа, за да навакса изоставането си от 4:11 минути.
За съжаление една от приятните изненади от началото на "Дакар" днес напусна битката за първото място. Алес Лопрайс (Tatra) изгуби близо три часа в етапа заради повреда в турбото и по този начин позволи на Едуард Николаев (КамАЗ) да мине пред него на трета позиция в генералното класиране и да направи доминацията на КамАЗ в класа пълна.
Десетият етап на рали „Дакар” ще маркира второто пресичане на Андите, тъй като керванът се завръща на територията на Аржентина, преминавайки прохода Пасо Сан Франциско. Пясъците на Фиамбала ще бъдат най-голямото препятствие за екипажите, както и сериозния преход – цели 686 километра. Самата отсечка е дълга 176.
Резултатите на първите десет при автомобилите след деветия етап може да видите тук, а на всички категории - на официалната страница на "Дакар".