Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап осми

10.01.2010 19:37

Стефан Петерхансел (BMW ) спечели осмия етап на рали „Дакар”, а Карлос Сайнц (Volkswagen) продължава да е начело. Марк Кома (KTM) получи наказание от 6 часа за сменената си гума в седмия ден от надпреварата.

Керванът на „Дакар” потегли тази сутрин от Антофагаста след ден почивка. Триото на Volkswagen Сайнц, Ал-Атия и Марк Милър водят убедително в общото класиране, но Стефан Петерхансел отново показа, че неслучайно държи рекорда за най-много победи – шест при мотоциклетистите и три при автомобилите. Пилотът на BMW, който заради счупен вал в петия етап изгуби цели два часа, спечели общо 54-ата си етапна победа в Дакар и трета за това издание, като на 45 секунди зад него завърши Карлос Сайнц. Зад Матадора останаха тримата му съотборници Марк Милър, Жинил де Вилиър и Насер Ал-Атия, благодарение на което преднината му в челото вече е 14:35. Ал-Атия е втори, а третият Марк Милър изостава на 22:28 минути зад лидера.

Герлен Шишери (BMW), който получи повреда в двигателя още на първия ден, направи много силни последни няколко етапа и тази сутрин стартира от четвърта позиция в общото класиране. Французинът обаче загуби 22 минути в отсечката, въпреки че водеше колоната на първата контрола, като причината за това бяха две спукани гуми. В резултат Шишери предаде четвъртото място на своя съотборник Стефан Петерхансел и вече се движи пети.

При мотоциклетистите нещата изглеждат почти решени, след като Марк Кома (КТМ) бе наказан с шест часа заради помощта, която получи от местните по време на седмия етап. Тогава каталунецът смени своята задна гума в пътната секция, по която мина керванът заради защитения резерват в региона. Днес Кома даде второ време, само на 42 секунди зад победителя Франциско Лопес (Aprilla), но е деветнайсети и изостава на цели седем часа зад лидера Сирил Депре (KTM). Не е изключено обаче, санкцията на миналогодишния победител да бъде отменена, ако протестът, който депозира по-рано, бъде уважен.

Депре имаше проблеми с навигацията и двете колела днес, като дори на 245-ия километър взе предното на съотборника си Рубен Фариа (KTM). Въпреки това французинът завърши отсечката само на 5 минути зад Чалеко, като в общото класиране преднината му спрямо втория Пал Андерс Уевалсетер (КТМ) е 1:20 часа. Изключително интересна се оформя битката именно за това второ място, тъй като на 4 минути зад норвежеца е Франциско Лопес, а на 5 – Елдер Родригеш (Yamaha).

Братята Патронели (Yamaha) продължават да мачкат своите конкуренти в ATV категорията. По-малкият Маркос спечели етапа, а на 5 секунди зад него завърши Алехандро. В общото класиране Маркос има 2:23 часа преднина спрямо своя брат, а третият Гонсалес Короминас (Yamaha) е на цели 3:27. Аналогична е ситуацията и при камионите, но тук двамата пилоти в челото не са братя, а просто съотборници. Лидерът на Камаз Владимир Чагин грана 54-ата си победа в „Дакар” и седма за това издание на надпреварата, като на 12 минути зад него завърши Фирдаус Кабиров. С този успех Царя увеличи на 1:16 часа аванса си спрямо Кабиров.

Деветият етап на рали „Дакар” ще ни отведе от Копиапо в Ла Серена, като отсечката е последната в пустинята Атакама. 338 километра по часовник очакват оцелелите екипажи и 209 километра връзка. Победителят при мотоциклетистите Франциско Лопес ще стартира в 07:15 (12:15 българско време).

Пълното класиране след осмия етап на рали „Дакар” може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus