Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап първи

02.01.2010 22:04

Нани Рома, който се присъедини към екипа на BMW X-raid за "Дакар 2010", спечели първия етап с аванс от 2:07 минути спрямо Карлос Сайнц (Volkswagen). Заради проливните дъждове отсечката бе съкратена от 251 на 199 километра.

След като Mitsubishi прекрати рали-рейд програмата си, двамата заводски пилоти на японския тим Нани Рома и Стефан Петерхансел избраха за тазгодишното издание на „Дакар” екипа на X-raid, който отговаря за подготовката на BMW X3 CC. И въпреки че отборът от Требур има полузаводски статус и не е пряко свързан с немския производител, той хвърли ръкавицата срещу Volkswagen още в първия етап - Нани Рома спечели отсечката от Колон до Кордоба, а Петерхансел завърши трети. Между двамата пилоти на X-raid завърши Карлос Сайнц (Volkswagen), който и през 2010 г. има една единствена цел – победата.

Насер Ал-Атиах (Volkswagen), който през миналата година караше за X-raid и подобно на Нани Рома спечели първия етап, остана четвърти, а победителят от 2009 г. и негов съотборник Жинил де Вилиър допълни челната петица. Не всички водещи пилоти обаче можеха да се похвалят с подобни резултати – Герлен Шишери (BMW) получи повреда в двигателя 30 километра преди финала, а Роби Гордън (Hummer) пропусна един от завоите 100 километра след старта и се вряза с бясна скорост в тревните полета на Пампата, макар и без сериозни последици за неговия автомобил и краен резултат.

В категорията на мотоциклетите Давид Кастю (Sherco) направи феноменална заявка, побеждавайки двамата абсолютни фаворити Сирил Депре (KTM) и Марк Кома (KTM). След като остана без отбор заради отказа на КТМ да продължи заводската си програма, Кастю (втори през 2007 и четвърти през 2009 г.) формира свой екип за „Дакар 2010” и избра френския производител Sherco. Новият правилник, който налага 650-кубиковите машини на KTM да използват рестриктори, за да изравни потенциала им с 450-кубиковите, му позволи да поддържа темпото на Депре и Кома и да завърши съответно на 3 и 12 секунди пред тях.

В категорията на четириколките най-добро време даде полякът Рафал Соник с Yamaha Raptor, а Владимир Чагин (Камаз) отново показа, че като чиста скорост няма конкуренция при камионите. Руснакът спечели етапа с 27 секунди преднина спрямо Алес Лопрайс (Tatra) и направи първата стъпка към рекордната си шеста победа в най-титулувания рали-рейд.

Вторият ден на рали ще ни отведе в Ла Риоха. 355 километра по часовник очакват екипажите, като победителят при мотоциклетистите Давид Кастю ще стартира от бивака в Кордоба в 05:45 (10:45 българско време).

Пълното класиране след първия етап на рали „Дакар” може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus