Стефан Петерхансел (BMW) спечели втората си етапна победа в „Дакар 2010”. Само на 47 секунди зад него завърши лидерът в генералното класиране Карлос Сайнц (Volkswagen).
Вчера Петерхансел изгуби повече от два часа, след като един от валовете му се счупи в етапа между Копиапо и Антофагаста, и на практика остана извън битката за подиума. Въпреки това рекордьорът по победи в Дакар (шест при мотоциклетистите и три при автомобилите) явно не се е предал и ще се бори до последно, за което свидетелства днешната му победа – 20-а при автомобилите и общо 53-а. Успехът на Петерхансел обаче по-никакъв начин не промени класирането в челото, където продължават да се движат трима от пилотите на Volkswagen.
Карлос Сайнц явно си е взел добра поука от миналите си участия в „Дакар” и вместо да се бори за етапните победи, което беше негова запазена марка преди, преследва стабилно и сигурно основната си цел – първи на финала в Буенос Айрес. И днес Матадора бе на ниво и завърши само на 47 секунди зад Петерхансел, като по този начин увеличи преднината си в общото класиране на 15 минути спрямо съотборника си Насер Ал-Атия. Катарецът загуби 11 минути в днешния етап, което позволи на Марк Милър (Volkswagen) да се доближи само на две минути зад него в надпреварата. Тримата пилоти на Volkswagen се откъснаха на повече от час спрямо четвъртия Карлос Соуса (Mitsubishi), след като досегашният лидер в отворения клас Роби Гордън (Hummer) закъсня с 50 минути днес.
Марк Кома (КТМ) загуби близо 40 минути вчера заради проблемите със задното колело на своя мотоциклет, но подобно на Петерхансел няма намерение да се отказва от битката. Каталунецът имаше проблеми в началото на етапа, след като последва колоната, а водачът й Франциско Лопес (Aprilla) бе допуснал грешка в навигацията. Впоследствие обаче Кома се върна на пътя и с феноменално темпо навакса изоставането си, като до финала натрупа повече от десет минути преднина спрямо втория Сирил Депре (KTM). Този резултат изкачи миналогодишния победител на четвърто място в общото класиране, но изоставането му е повече от час.
За Депре шестият етап от рали „Дакар” мина като по вода. Двукратният победител в най-титулувания рали-рейд не обърка като повечето си колеги навигацията в началото на отсечката и със спокойно и сигурно каране завърши на втора позиция. По този начин преднината му спрямо Чалеко в генералното класиране вече е 42:15 минути, а същевременно заради грешката чилиецът позволи на третия в етапа и надпреварата Елдер Родригеш (Yamaha) да се доближи само на две минути от него.
Лука Манка (КТМ), който вчера даде своето задно колело на Кома, за да може той да продължи, за съжаление прекрати преждевременно първото си участие в Дакар. 29-годишният италианец падна лошо десет километра след старта и бе транспортиран моментално до болницата в Калама, като състоянието му е тежко. Манка има черепно-мозъчна травма и в момента пътува към Сантяго, където ще бъде поет от съответните специалисти. Преди вчерашния етап, който пожертва за Кома, дебютантът се движеше на престижната четвърта позиция. Манка обаче не бе единствената жертва при мотоциклетистите в днешния етап. Португалецът Пауло Гонкалвеш (BMW) катастрофира на 195 километра след старта и счупи ключицата си.
В категорията на четириколките братята Патронели (Yamaha) отново бяха над всички, като по-малкият Маркос, който е и лидер в надпреварата, спечели третата си етапна победа. Алехандро завърши втори, с 18 минути пасив, но заради проблемите си вчера продължава да заема едва четвърто място в общото класиране. Хорхе Мигел Сантамарина (Can-Am) е втори, а Хуан Мануел Гонсалес Короминас (Yamaha) – трети.
Едва ли е нужно да казваме, че победителят при камионите кара Камаз. Владимир Чагин спечели петата си етапна победа, а основният му претендент, но и съотборник Фирдаус Кабиров завърши втори, на 12 минути зад него. Третият пилот на Камаз Илгизар Мардеев остана трети в етапа, но вече е само на шест минути от третия в общото класиране Марсел Ван Влиет (Ginaf).
Седмият етап на рали „Дакар” отново ще ни върне в Антофагаста. Само 37 километра връзка очакват екипажите преди старта на скоростната отсечка, която е и най-дългата в цялото състезание – зловещите 600 километра. Това е и най-разнообразният като настилка етап – от пясъчните дюни на Атакама, през солените „поля”, където пилотите ще намалят дори и до 10 км/ч и се стигне до бързите макадамови трасета преди Антофагаста.
Пълното класиране след шестия етап на рали „Дакар” може да видите тук.