Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап трети

05.01.2009 16:11

Насер Ал-Атиах (BMW X-raid) спечели втора етапна победа, а Mitsubishi даде втората си жертва. Начело при автомобилистите продължава да е Карлос Сайнц (Volkswagen).

Ал-Атиах, който спечели титлата в крос-кънтри шампионата на ФИА за 2008 година, отново демонстрира, че се чувства прекрасно по-бързите отсечки на аржентинска земя и спечели третия етап на рали „Дакар”. Катарецът спря хронометрите на 4:29:27 часа и изпревари с 35 секунди втория Карлос Сайнц. Трето и четвърто време за деня дадоха съотборниците на Сайнц в екипа на Volkswagen Дитер Депинг и Жинил де Вилиър, докато деветкратният победител в надпреварата Стефан Петерхансел (Mitsubishi) остана едва пети, на повече от пет минути зад лидера.

„В последните 50 километра пред нас изведнъж изскочи мотоциклетист и за да го избегнем, ударихме камък и впоследствие се наложи да сменяме гума”, обяснява Ал-Атиах, който преди последната контрола имаше близо три минути преднина. „Мисля, че там загубихме около две минути, но като цяло етапът мина добре – нямахме никакви проблеми за всичките 550 километра с изключение на спуканата гума. Хубаво е, че отново сме на финала, а и автомобилът се представя отлично. Мисля, че днес свършихме добра работа.”

Карлос Сайнц продължава да е начело във временното класиране , но Ал-Атиах измести де Вилиър от второто място. Четвърти и пети се движат двамата представители на Mitsubishi Стефан Петерхансел и Нани Рома, като с оглед на предстоящите препятствия и далечния край на надпреварата, изоставането им е напълно преодолимо. Хоризонтите пред японския производител обаче далеч не са розови, тъй като днес и Люк Алфан имаше проблеми с новия Mitsubishi Racing Lancer. Вчера Хироши Масуока официално напусна рали „Дакар” заради повреда в двигателя, а днес французинът изгуби близо половин час, след като получи пробив в горивната система.

Марк Кома (KTM) нанесе втори решителен удар в категорията на мотоциклетистите. Възползвайки се от по-задната стартова позиция, испанецът спечели етапа и то с преднина от близо осемнайсет минути спрямо Пол Андерс Улевалсетер (KTM) и Хорди Виладомс (KTM), които завършиха отсечката на второ място с еднакво време. Победителят от 2006 година Сирил Депре отново имаше проблеми с гумите, а после и с двигателя на своя КТМ и бе принуден да върне рязко газта в края на етапа, за да финишира на повече от час зад Кома.

И докато Депре се смъкна на 21-о място в генералното класиране, то неговият сънародник Давид Фретине излезе на втора позиция, въпреки че се състезава с 450-кубикова Yamaha WRF (срещу 690 за КТМ Rally). Марк Кома обаче е убедително начело с 40 минути преднина.

При четириколките първа етапна победа спечели Йозеф Мачацек (Yamaha), а на две минути зад него завърши Кристоф Деклерк (Yamaha). Французинът води в генералното класиране с половин час аванс спрямо Мачацек.

Петкратният първенец в категорията на камионите Владимир Чагин (КамАЗ) спечели първата си етапна победа днес и се изкачи на трето място във временното класиране. Начело е де Рой младши с GINAF, а втори е Фирдаус Кабиров (КамАЗ).

Четвъртият етап от надпреварата включва 488 километра, от които 459 по часовник. Скоростната отсечка стартира само четири километра след бивака в Якобачи, като първоначално настилката е предимно камениста, а впоследствие екипажите ще се изправят срещу първите пясъчни препятствия. Краят на състезателния ден е в Неукен.

Пълното класиране от третия етап на рали „Дакар” може да видите тук .

Коментари
comments powered by Disqus