Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап втори

03.01.2011 23:07

Пилотът на VW Карлос Сайнц спечели и втория етап от рали "Дакар", с което увеличи до 3:05 мин. аванса си пред своя най-голям конкурент Стефан Петерхансел с BMW X3 CC.

Българските представители в класа на четириколките Петър Ценков и Тодор Христов имаха изпълнен със сменени емоции ден и завършиха отсечката между Кордоба и Сан Мигел съответно 16-и и 27-и. Това им отреди 17-а и последна 28-а позиция във временното класиране след днешния ден.

Сайнц беше най-бърз при автомобилистите по 324-километровия специален етап. Той изпревари с 1:03 минути Петерхансел и вече е с 3:05 мин. аванс пред него. Най-успешният пилот в тежката надпревара остана трети в етапа, на 15 сек. зад съотборника на Сайнц Насер Ал-Атия. Това позволи на катарецът да намали пасива си до Петерхансел на 14 сек., въпреки че отново неговият Race Touareg 3 губеше мощност.

Победителят от 2009 г. Жинил де Вилиърс вече е четвърти, след като неговият съотборник във VW Марк Милър претърпя катастрофа и загуби над 50 минути в етапа. Американецът се удари 45 км след старта и нанесе сериозни поражения по каросерията на своя Race Touareg 3, като остана без капак на двигателя, предно стъкло, заден калник и с отворена врата.

Милър продължи състезанието, но вече се движи 16-и. Екипът от Волфсбург, който остана с три екипажа в първата петица, ще успее да поправи автомобила му за утрешния трети етап. От проблемите на американеца се възползва аржентинецът Орландо Теранова, който допълни първите пет в отсечката. Зад него се наредиха останалите пилоти на X-Raid, като Герлен Шишери и MINI ALL4 Racing завършиха етапа на престижната седма позиция въпреки вчерашните повреди.

Освен Милър проблеми имаше и втората американска надежда Роби Гордън. Той загуби близо час, след като излетя от пътя със своя Hummer H3 и се смъкна до едва 21-о място в общото класиране, на 1:07 часа зад лидера Сайнц.

При мотоциклетистите най-бърз беше трикратният победител в "Дакар" Сирил Депре с KTM. Той изпревари с 1:49 мин. Марк Кома и вчерашния лидер Рубен Фариа, който днес остана пети. Така пилотите с новата машина на австрийския производител продължават окупацията на челната тройка. Любопитен факт около категорията на мотоциклетистите е, че Фариа бе наказан с една минута заради това, че вчера е превишил максимално позволената скорост в населено място, което означава, че Депре е победител както в днешния, такa и във вчерашния етап.

При четириколките етапната победа беше спечелена от Алехандро Патронели (Yamaha). Аржентинецът изпревари с 23 сек. лидера Йозеф Мачачек (Yamaha), но остава на 5 мин. зад него във временното класиране.

Миналогодишният победител и брат на Алехандро Маркос Патронели пък беше наказан с два часа заради нередност в регулатора на напрежение на неговата Yamaha. Той обжалва санкцията, след което тя беше увеличена до цели 6 часа. Така представителят на домакините загуби шансове да се бори за дублиране на титлата.

Българското участие днес започна добре и до четвъртата контрола в етапа Тодор Христов се движеше с 14-о време и пасив от 9:26 мин. зад лидера. След това обаче темпото му рязко спадна и той завърши на предпоследната 27-а позиция на 2:08 часа зад победителя в отсечката. Причината е паднал мотоциклетист в етапа, заради който Христов също излетя от пътя. Общото му изоставане е близо 9 часа, след като и той е получил 6-часово наказание заради вчерашното си забавяне за старта на състезанието. Добрата новина е стабилното представяне на Петър Ценков. Вторият българин в надпреварата показа постоянна скорост и записа 16-и резултат днес. Това му позволи да се изкачи до 17-а позиция във временното класиране.

Най-бърз при камионите беше Фирдаус Кабиров с КамАЗ, следван от Алес Лопрайс с Tatra. Двамата излязоха начело, след като Владимир Чагин завърши едва пети заради грешка в края на етапа, на повече от шест минути зад руснака. Въпреки изоставането си днес Царя се движи трети с минимален пасив от 22 сек. зад новия водач.

 

 

Третият етап на рали "Дакар" ще ни отведе от Сан Мигел де Тукуман до Сан Салвадор. Разделен е на две части, като между тях има неутрализация. Мотоциклетистите и представителите в ATV категорията отново ще имат различен маршрут, като дължината на етапа за тях е 521 км. При автомобилите трасето е дълго точно 500 км, а при камионите – 226, тъй като те ще пропуснат втората част заради гъстата гора.

Резултатите на първите десет при автомобилите след втория етап може да видите тук, а на всички категории - на официалната страница на "Дакар".

Коментари
comments powered by Disqus