Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Гордън спeчели етапа, а шампионът напусна надпреварата

11.01.2012 01:00
Рали Дакар: Гордън спeчели етапа, а шампионът напусна надпреварата

Американецът Роби Гордън с Hummer спечели първата си етапна победа в рали "Дакар 2012" в тежкия десети ден на надпреварата, който детронира шампиона от миналата година Насер Ал-Атия.

Единственият останал български представител в надпреварата Петър Ценков завърши успешно отсечката с 15-о време. Пилотът на Рали Рейд.БГ отново е имал проблеми със своето ATV, което за пореден път е прекъсвало в етапа. Независимо от това Ценков продължава участието си в "Дакар", като се движи на 16-а позиция във временното класиране.

В основната категория Роби Гордън изпревари с 1:38 минути останалия втори днес Стефан Петерхансел с MINI All4 Racing. Пилотът от НАСКАР продължава да увеличава натиска над французина от втора позиция и вече е на 5:58 минути зад лидера във временното класиране.

Етапът премина сравнително гладко за Петерхансел, въпреки че той предизвика спорен инцидент. При пресичането на едно от водните препятствия в отсечката пилотът на X-raid, който е и шесткратен победител в "Дакар" с мотор и трикратен с автомобил, блъсна леко в гръб моторист, който се опитваше да измъкне своята заседнала в реката машина. Французинът продължи без да спира, а телевизионните камери показаха, че потърпевшият състезател е повече ядосан на заводския пилот и проявено от него неспортсменство, отколкото пострадал.

В деветия етап стана ясно, че през тази година "Дакар" ще има нов шампион. Защитаващият титлата Насер Ал-Атия определено бе най-бърз от началото на ралито, но след постоянните технически проблеми неговият Hummer окончателно се предаде. Катарецът първо спря по трасето заради ремъка на алтернатора, който го измъчваше и в понеделник, а по-късно повтори упражнението още няколко пъти. В крайна сметка пилотът трябваше да се признае за победени да напусне надпреварата година, след като я спечели.

"Три пъти спирах заради него. Това е. Играта свърши. Следващата година ще се върна на "Дакар" за победата. Но няма да е с Hummer", заяви Ал Атия, който видимо остана недоволен от машината си, подготвена в последния момент от екипа на Роби Гордън.

Третият във временното класиране Кшищов Холовчиц с MINI загуби нови девет минути спрямо лидера Петерхансел, след като се обърна по таван във финалната част на етапа. Полякът завърши четвърти и вместо да засили натиска над своя съотборник и Гордън, вече трябва да защитава позицията си от другия представител на X-raid Нани Рома.

Победителят от 2009 г. Жинил де Вилиърс с Toyota финишира с шести резултат в Икике. Южноафриканецът добави нови 16 минути към вече близо едночасовия си пасив зад водача в "Дакар". Той изглежда се е примирил с петата си позиция в общото подреждане, която държи с разлика от над половин час зад Рома и пред Леонид Новицки (MINI).

При мотициклетистите Сирил Депре с KTM си върна лидерската позиция след калната сага в понеделник. Французинът спечели третата си етапна победа в състезанието с аванс от 3:54 минути пред единствения си конкурент Марк Кома, също с KTM. Депре демонстрира изключително темпо и беше най-бърз на всички контроли по пътя към Икике, за да дръпне с 2:28 минути пред каталунеца във временното класиране. Kома трябваше да отваря етапа и не посмя да атакува в нито една от двете секции, с което отново влезе в ролята на догонващ.

Битката между двамата трикратни победители в "Дакар" стана още по-интересно, след като те се оказаха и с еднакви стратегии. След осмия етап съперниците смениха двигателите на своите мотори и получиха наказание от 15 минути, но това не ги притеснява предвид аванса им от 44 минути пред третия Елдер Родригеш с Yamaha.

В класа на четириколките братята Патронели отново наложиха тотална доминация и се откъснаха от единствения си останал преследвач. Алехандро спечели поредната си етапна победа и продължава да бъде уверено начело, а Маркос завърши само на минута зад него. По-малкият представител на фамилията се възползва максимално от новото 40-минутно забавяне на Томас Мафей, който единствен водеше битка с тандема. Аржентинецът загуби второто място в полза на Маркос Патронели и вече е на половин час зад него. Утехата за пилота е огромният му аванс от над два часа спрямо четвъртия в общото подреждане чилиец Игнасио Касале, допълващ доминацията на Yamaha в "Дакар".

В категорията на камионите трите водещи екипажа на IVECO отново бяха най-бързи, но денят ще се запомни с тежката катастрофа, причинила отпадането на втория във временното класиране Алес Лопрайс с Tatra. Чехът и неговите навигатори направиха три обръщания по таван на 374-ия километър след старта. Един от членовете на екипажа за кратко е бил изпаднал в безсъзнание, но за щастие и тримата са се отървали без по-сериозни травми. Те са били транспортирани с хеликоптер до болницата в Икике, където ще преминат по-сериозни прегледи. С инцидента битката за тях в "Дакар" приключи.

Отпадането на Лопрайс остави Джерард де Рой самотен на първата позиция и вкара частния КамАЗ на Артур Ардавикус в тройката. Холандецът даде трето време днес, но загуби само 54 секунди зад спечелилия втора етапна победа Мики Биазион (IVECO). Де Рой остава на комфортните 47 минути пред втория е отсечката и временното класиране Ханс Стейси.

За момента Ардавикус е фаворит за спечелването на подиум за КамАЗ след срамната дисквалификация на руснака Едуард Николаев. Казахстанецът е на по-малко от 20 минути зад Стейси и има достатъчно време да оспорва второто му място, като в същото време е с аванс от близо 1:20 часа спрямо четвъртия Пеп Вила с IVECO.

 

 

Десетият етап на рали „Дакар” е последен на територията на Чили. Той ще ни отведе от Икике до Арика чрез 317 км връзка и 377 км по часовник. Теренът се характеризира предимно с пясъчните дюни, но в края на етапа има и феш-феш, който ще затрудни максимално екипажите.

Резултатите на първите десет при автомобилите след деветия етап може да видите тук, а на всички категории – на официалната страница на "Дакар".

Коментари
comments powered by Disqus