Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Началото е поставено!

03.01.2016 01:05
Рали Дакар: Началото е поставено!

37-ото издание на рали Дакар стартира днес в Буенос Айрес. Близо 350 участници ще се изправят един срещу друг, както и срещу природните стихии на дългото над 9000 километра трасе.

За осми пореден път домакин на рали "Дакар" е Южна Америка, но за първи път от новата история на надпреварата Чили не присъства в маршрута. По първоначален план Аржентина, Боливия и Перу трябваше да приветстват "Дакар". За съжаление ураганът "Ел Ниньо" принуди властите в Перу да се откажат от домакинството си, което е и причината най-популярното рали рейд състезание да остане предимно на територията на Аржентина и да посети за кратко солените езера в Боливия.

Стартът на "Дакар" бе даден в събота с дългия единайсет километра Пролог. Класирането от него бе определящо за стартовия ред в първия същински етап в неделя. Най-добро време в категорията на автомобилите изненадващо даде Бернхард Тен Бринке (Toyota), който завърши на три секунди пред Карлос Сайнц (Peugeot).

Въпреки че отборът на Peugeot е далеч по-добре подготвен отколкото миналата година, MINI има много по-големи шансове за победата. Автомобилът, подготвен от X-raid, на теория трябва да изостава единствено в пустинните етапи в директната битка с 2008 DKR 16, а заради отсъствието на Чили и пустинята Атакама подобни препятствия ще са по-скоро изключение.

Насер Ал-Атия е безспорният фаворит след миналогодишната си победа, но Нани Рома и Орландо Теранова ще направят всичко възможно да се реваншират заради провала преди дванайсет месеца. Любопитно ще бъде и представянето на бившия рали пилот Мико Хирвонен, за когото това е първо участие на "Дакар".

Четири пъти Хирвонен завършваше втори във WRC, като и четирите пъти Себастиен Льоб бе шампион. Двамата отново излизат един срещу друг, тъй като французинът се присъедини към екипа на Peugeot след решението на Citroen да ограничи програмата си в WTCC. Единайсеткратният победител Стефан Петерхансел и двукратният първенец Карлос Сайнц обаче са големите звезди на французите. Сирил Депре също не е за подценяване, след като вече натрупа известен опит в категорията на автомобилите, а същевременно негов навигатор е Давид Кастера, бившият спортен директор на ASO.

Toyota едва ли ще се включи в борбата за първото място както през миналата година, но постоянството на Жинил де Вилиърс винаги го прави фаворит за подиума. Миналогодишното откритие Язид Ал-Раджи също не трябва да бъде подценяван и ако новата версия на Hilux е на ниво, ще създава проблеми на големите имена.

При мотоциклетистите изненадващо най-бърз бе Хоан Бареда Борт. Именно Борт и съотборникът му в заводския тим на Honda Пауло Гонсалвеш са основните фаворити за победата. След като Марк Кома сложи точка на състезателната си кариера, KTM ще разчита на младите си звезди Тоби Прайс и Матиас Валкнер. Елдер Родригеш пък се завръща в екипа на Yamaha, който е подготвил напълно нов мотоциклет за настоящата надпревара.

При камионите ситуацията не се е променила съществено спрямо миналата година. КамАЗ и IVECO са с класа над останалите и победата несъмнено ще бъде спечелена от заводски пилот на една от двете марки. Братята Патронели, които пропуснаха миналогодишния старт, се завръщат по-силни от всякога при четириколките и едва ли ще оставят някакъв шанс на конкурентите си на фона на това, че трасето е предимно в родината им Аржентина.

Първият същински етап стартира в неделя и ще отведе екипажите от Росарио до Вийа Карлос Пас. Състезателното трасе за мотоциклетистите е 227 километра, а за автомобилите и камионите - 258.

Коментари
comments powered by Disqus