Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Петерхансел излезе начело

02.01.2012 21:02

Насер Ал-Атия (Hummer) спечели втория етап на рали „Дакар”, но Стефан Петерхансел (MINI) оглави класирането при автомобилите. Марк Кома е начело в категорията на мотоциклетистите.

При четириколките българинът Младен Вачков завърши на отличното 9-о място, а съотборникът му в Рали Рейд.БГ Петър Ценков даде 11-о време.

Финалът на втория етап при автомобилите бе изключително оспорван, защото на предпоследната контрола Кшищоф Холовчиц (MINI) водеше колоната, но в крайна сметка победителят в рали „Албена” не намери място дори и в челната тройка благодарение на силното каране на Ал-Атия, Петерхансел и Роби Гордън (Hummer). След финиша на първите десет автомобила французинът водеше в етапа, но Насер Ал-Атия, който вчера получи повреда в двигателя и потегли тази сутрин едва 12-и, го изпревари с 54 секунди. Неговият съотборник Роби Гордън също имаше отличен шанс да спечели отсечката, ако не беше спуканата гума, оставила го на трета позиция.

Във временното класиране води Петерхансел с 2:28 минути аванс спрямо Роби Гордън, който е само с пет секунди пред Кшищоф Холовчиц. На близо четири минути зад лидера е четвъртият Жинил де Вилиърс, който и днес показа стабилно темпо зад волана на новата Toyota Hilux. Най-бързият от вчера Леонид Новицки изгуби цели 11 минути в етапа, което е и причината Нани Рома (MINI) да излезе на пета позиция, следван от Ал-Атия.

При мотоциклетистите миналогодишният победител Марк Кома (KTM) изпревари в края на етапа основния си съперник Сирил Депре (КТМ), който завърши с пасив от 1:18 минути. По този начин каталунецът оглави и временното класиране, след като най-бързият от вчера Франциско Лопес (Aprilla) отваряше етапа и изгуби близо три минути, оставили го едва четвърти. Това пък даде възможност на испанеца Хоан Бареда, който кара мотоциклет на Husqvarna, да намери място сред тримата най-бързи в състезателната секция.

Вторият ден на рали „Дакар” се оказа проблемен за трима от водещите мотоциклетисти. Американецът Куин Коуди (Honda) и португалският му колега Рубен Фария (KTM), които миналата година намериха място в челната десетка, изгубиха съответно 13 и 19 минути заради технически проблеми, а Джона Стрийт (Yamaha) спря на 234-ия км.

Полякът Лукас Ласкавич (Yamaha), който при дебюта си в „Дакар” през миналата година завърши трети, спечели етапа при четириколките и излезе начело във временното класиране, следван от уругваеца Серхио ла Фуенте (Yamaha Raptor).

Все още не е ясно дали всички пилоти в категорията ще участват в крайното класиране заради проблемите, провокирани от новите изисквания при ATV машините. Седем от състезателите, включително неколкократният победител Йозеф Махачек и лидерът Лукас Ласкавич, са под въпрос заради технически нередности. Ако те докажат, че четириколките им са подготвени спрямо правилата и че модификациите са съответни с тези при серийните машини, времената им ще се засичат. В противен случай те ще карат в самостоятелна категория, което със сигурност ще е добре дошло за двамата българи. Засега Вачков е 12-и сред всички ATV състезатели, а Ценков – 14-и, но заради това, че част от пилотите засега не присъстват в общото класиране, официалните им позиции са 9-а и 11-а

"Беше много гаден и тежък етап, обясни Ценков пред БНТ 2. „Вече имаме член в десетката, това е чудесно. След първите 400 км преход в етапа следваше високопланинска част с дълги прави в началото, но нямахме достатъчно мощност заради надморската височина от около 3000 метра и загубихме време. Заковахме на 100 км/ч и ни изпреварваха като спрели. Но след първото зареждане следваше тежък терен в сухи реки и дюни, където наваксахме".

След първите два етапа пилотите на Рали Рейд.БГ нямат сериозни технически повреди. "Машините засега се държат. Нямаме проблеми с изключение на надморската височина, която ни затрудни и миналата година. Сега ще слагаме нови филтри и ще променим настройките, дано стане", обясни Ценков.

Оттеглянето на Владимир Чагин и Фирдаус Кабиров от активна състезателна дейност определено дава своето отражение върху екипа на КамАЗ, защото и днес руснаците не записаха етапна победа. Холандецът Джерард де Рой (IVECO) бе най-бърз и изпревари с 3:21 минути младата надежда на КамАЗ Едуард Николаев, като по този начин излезе начело в генералното класиране.

 

 

Третият етап на рали „Дакар” ще ни пренесе от Сан Рафаел в Сан Хуан. Отсечката, която пресича Андите, е дълга 270 км за мотоциклетистите и четириколките и 208 км за автомобилите и камионите.

Резултатите на първите десет при автомобилите след втория етап може да видите тук, а на всички категории - на официалната страница на "Дакар".

Коментари
comments powered by Disqus