Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар ще се реши в последния етап

16.01.2020 16:06
Рали Дакар ще се реши в последния етап

Десет минути разделят първите трима в категорията на автомобилите

Стефан Петерхансел (MINI) спечели предпоследния етап на рали „Дакар“, след като завърши на десет секунди пред Насър Ал-Атия (Toyota). Само шест секунди разделят двамата в генералното класиране, докато изоставането им спрямо лидера Карлос Сайнц (MINI) е десет минути.

На фона на малките разлики в „Дакар“ тази година авансът на Матадора е стабилен, но дори една спукана гума може да обърне развоя на надпреварата. Днес именно Сайнц трябваше да отваря етапа и логично загуби осем минути, докато утре съотборникът му в X-raid Стефан Петерхансел ще има тази задача, което при наличните 374 състезателни километра до финала* предпоставя изключително интересна битка.

„Трудно е да се печели време при нормални обстоятелства“, коментира на финала Петерхансел. „От друга страна навигационите грешки водят до големи разлики. Борихме се здраво, натискахме през целия ден, спечелихме малко време, но недостатъчно. И все пак, ако Карлос спечели, ще е страхотно за отбора.“

Интригата при мотоциклетистите също се върна до известна степен, след като етапният победител Пабло Кинтанийа (Husqvarna) завърши на близо дванайсет минути преди лидера Рики Брейбек (Honda). Така американецът ще стартира финалния етап с четиринайсет минути преднина.

Големият губещ днес бе Хоан Бареда Борт (Honda), който отваряше етапа и загуби четвърт час. В резултат испанецът се смъкна от трета на пета позиция в генералното класиране, а миналогодишният победител Тоби Прайс (KTM) се върна в челната тройка.

След кошмара вчера Игнасио Касале (Yamaha) имаше спокоен етап и увеличи на 21 минути преднината си в категорията на четириколките спрямо Симон Витсе (Yamaha). При SSV бъгитата всичко също изглежда решено. Чалеко Лопес (CAN-AM) спечели етапа, но Кейси Къри (CAM-AM) има над 45 минути аванс спрямо втория Сергей Карякин (CAN-AM).

Изненади нямаше и в категорията на най-тежките. КАМАЗ записа четворна победа, като Андрей Каргинов ще стартира финалния етап с 40 минути аванс спрямо Антон Шибалов. Пълните резултати може да видите тук.

Последният етап от Харад до Кидия далеч не е разходка в парка. Навигацията отново е ще тежка, а състезателната дистанция е 374 км. След финала организаторите са подготвили 20-километров специален етап, който няма да се зачита за генералното класиране, но ше определи носителя на „Кидия Трофи“. В него трябва да се включи и Кен Блок с електрическото бъги на Extreme E.

* по-късно днес организаторите обявиха, че състезателният етап е намален до 166 км заради полагането на нов газопровод в района

Коментари
comments powered by Disqus