Нани Рома запази водачеството си и след единайсетия етап на рали „Дакар”, но атаката на съотборника му Стефан Петерхансел бе парирана от инструкциите на X-raid тримата лидери да задържат позициите си.
В последните няколко етапа на рали „Дакар” Петерхансел натисна здраво газта и бе само на крачка от това да прескочи Рома в генералното класиране. Две минути ги деляха преди единайсетата отсечка, в която испанецът загуби заради две спукани гуми над десет минути спрямо най-бързия за деня Орландо Теранова (MINI). Петерхансел обаче така и не атакува, като обяснението за това бе инструкцията от екипа на X-raid пилотите в челната тройка да задържат позициите си и да не предприемат никакви рискове.
„Вчера босът ни ни помоли да не поемаме никакви рискове и да закараме трите MINI до финала. Ето защо върнах газта и сутринта не бяхме особено ентусиазирани. Целта беше да се пазим. При тези условия карането не ни доставя особено удоволствие, разочароващо е”, коментира Петерхансел на финала.
Насер Ал-Атия удари камък и разби едно от колелетата на своето MINI и въпреки това продължава да се движи стабилно трети. Зад него е още един пилот на X-raid – Орландо Теранова, а най-предно класиралият се пилот с автомобил, различен от MINI, е петият Жинил де Вилиърс (Toyota).
При мотоциклетистите Марк Кома (KTM) падна в началото на скоростния етап, но това не му попречи да спечели отсечката и да направи още една решителна крачка към победата, въпреки че впоследствие получи 15 наказателни минути заради смяна на двигателя. Сирил Депре (Yamaha) пък продължава да се изкачва напред в генералното класиране. Петкратният победител е шести, но има реални шансове дори да се качи на подиума.
Победителите при автомобилите и мотоциклетите като че ли са ясни. При камионите обаче става много напечено, защото Джерард де Рой (Iveco) спука гума, а Андрей Каргинов (КамАЗ) спечели етапа и излезе в челото на класирането. Разликата между двамата е осем минути преди финалните два етапа.
Резултатите от единайсетия етап може да видите тук. Дванайсетият ще ни отведе от Ел Салвадор до Ла Серена. И този път екипажите ще карат по едно трасе, дълго 350 км, като последните 150 от тях са пясъчни дюни.