След провала на рали „Дакар 2008“ е много вероятно легендарната надпревара да поеме нов курс. Не е изключено през 2009 година състезанието да замени пустинните дюни в Африка с пресечените терени на Южна Америка.
Според autosport ASO, организаторите на рали „Дакар“ и „Тур дю Франс“, са сключили договор с компания в Аржентина за провеждане на състезанието на територията на Южна Америка. Целта е да се ограничи в максимална степен рискът от терористични заплахи, които провалиха тазгодишното издание на надпреварата.Много е вероятно най-популярното офроуд състезание да се завърне към традиционната схема със старт на 1 януари. Възможно е надпреварата да бъде базирана на рали „Пор лас Пампас“, кръг от рали-крос шампионата на ФИА за 2007 година. Маршрутът ще включва скоростни етапи, които достигат до Чили и се връщат отново в Аржентина.
Спекулира се и с дестинацията Дубай, но дължината на състезанието, което се организира там, не е достатъчна. „Париж – Пекин“ е фаворитът на Mitsubishi и KTM, но условията през януари месец може да са прекалено тежки за подобен тип надпревара.
Победителят за 1986 година в рали „Дакар“ Руне Метж участва в последното издание на „Париж – Пекин“. Според французина подобна промяна ще провокира много високи разходи, което е съществен проблем. Спекулации има и относно Австралия, но финансовата страна на въпроса там е дори по-сериозно застъпена.
Организаторите от ASO са обсъждали вариант рали „Дакар 2008“ да се кара само в Мароко, но близостта на югозападната африканска държава с Мавритания е основната причина за канселирането на цялото състезание.
Според ASO не убийството на четиримата туристи в Мавритания и последвалият терористичен акт срещу военни в региона са причината за радикалното решение, а отправените директно към организацията заплахи. По думите на организатора става дума за добре организирани групи, които разполагат със сериозен оръжеен потенциал.
Евентуална атака върху бивака, където всяка вечер се събират близо 1500 души, може да има невъобразими последици. В допълнение състезателите и поддържащите екипи трябваше да прекарат две вечери в Нуакшот, столицата на Мавритания, тъй като маршутът на „Дакар“ включваше почивен ден именно в този етап от надпреварата. Логично е да се предвиди, че по това време всички, свързани по някакъв начин с офроуд старта, ще пожелаят да посетят града, което ги излага на допълнителна опасност.