Себастиен Льоб спечели рали „Финландия“, след като съотборникът му в екипа на Citroen Мико Хирвонен остана на 6,1 секунди зад него, въпреки че бе най-бърз в последните два етапа.
Льоб и Хирвонен бяха с класа над останалите през цялата надпревара, като разликата помежду им така и не надхвърли десет секунди. Минималната преднина, която осемкратният световен шампион обаче натрупа още в началото на състезанието, му бе достатъчна, за да спечели третата си победа във Финландия и шестата от началото на сезона. По този начин Себ вече има аванс от 43 точки в челото на класирането при пилотите.
Яри-Мати Латвала спечели последното място на подиума, а съотборникът му Петер Солберг завърши на 21,1 секунди зад него. Двамата пилоти на Ford така и не можаха да окажат реална конкуренция на съперниците си от Citroen, което е изненада с оглед на факта, че досега Fiesta RS WRC бе по-бързият автомобил.
Частникът на Ford Мадс Йостберг имаше проблеми със силовото предаване на своя автомобил, но въпреки това се пребори за петото място с От Танак (M-Sport Ford). В зоната на точките попаднаха още финландците Яри Кетомаа (Ford Fiesta RS WRC) и Мати Рантанен (Ford Fiesta RS WRC), Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC) и Себастиен Ожие (Skoda Fabia S2000) след отпаданията на Тиери Нювил (Citroen Junior), Евгени Новиков (M-Sport Ford), Крис Аткинсън (Qatar Citroen) и Кен Блок (Monster Ford).
В категорията на „суперите“ се разрази истинска драма. Крег Брийн (Ford Fiesta S2000) имаше аванс от 13,3 секунди две отсечки преди края, но на предпоследната излетя от пътя и се превъртя няколко пъти по таван. Това осигури втората победа за сезона на Пер Гунар Андерсон (Proton Satria Neo S2000), която го изведе на първа позиция в класирането за шампионата. За Брийн пък отпадането във Финландия вероятно ще има тежък психологически ефект, тъй като идва още в първото му състезание след трагичното „Тарга Флорио“, когато загина навигаторът му Гарет Робертс. Пол Нейгъл бе копилот на Брийн във Финландия.
Следващият старт във WRC е рали „Германия“ след три седмици.