Пилотът на Citroen бе най-бърз в шейкдауна, предшестващ старта на рали „Финландия”, девети кръг от световния шампионат.
Миналата година Себ стана едва четвъртият нескандинавски пилот, печелил някога рали „Финландия” от 1951 г. насам. Тази победа бе от огромно значение за петата поредна титла, която французинът спечели тогава. Евентуалната шеста също зависи до голяма степен от надпреварата около Юваскюла, тъй като Льоб изостава с една точка в шампионата на пилотите спрямо Мико Хирвонен.
Себ записа четири преминавания по 3,76-километровата отсечка днес, като постигна най-добрия си резултат при последното - 2:02.2 минути. През по-голямата част от сесията обаче частният пилот на Citroen Петер Солберг оглавяваше класирането, след като при второто си минаване спря хронометрите на 2:02.6.
„Мисля, че когато от Citroen видяха времето, което постигнах със старата Xsara, пратиха Себастиан обратно на трасето със загрети гуми, за да ме бие”, пошегува се след края на шейкдауна Солберг. „Много съм доволен от резултата. Сесията наистина мина добре, но тази отсечка е с много завои, има какво да се чисти по нея, така че пасваше отлично на автомобила ми. Можех дори да натискам повече. В реални условия обаче ще бъде много по-различно.”
Лидерът в шампионата на пилотите Мико Хирвонен (Ford) направи само две преминавания, като при второто записа време 2:03.7 минути. „Както винаги шейкдаунът във Финландия не е най-добрата възможност, за да прецениш дали си се подготвил добре – не е показателен за скоростните отсечки, а и настилката става много мека”, обясни Мико. „Направихме само едно-две минавания, за да тестваме съединителя. Не сме пипали настройките, защото всичко е наред.”
Хирвонен си подели петото място с Хенинг Солберг (Stobart Ford), а пред тях на трето и четвърто завършиха вторият пилот на Citroen Дани Сордо и частният представител на Subaru Мадс Остберг. Времената на първите десет може да видите тук.
Официалният старт на рали "Финландия" ще бъде даден днес от 19:00 часа със суперспециалния етап "Килери".