Себастиен Льоб е начело след първия ден на рали „Финландия”, девети кръг от шампионата на планетата. Пилотът на Citroen спечели осем от десетте етапа днес и се откъсна на 14,4 секунди от втория Мико Хирвонен с Ford Focus RS WRC 07.
На пълна газ до финала
Льоб можеше да върне газта в края на деня, за да си осигури по-добра стартова позиция за утре, но не се възползва от тактическите прийоми, присъщи за Ford напоследък. „Реших ако съм по-бърз от Мико по време на десетия етап, да запазя преднината си, ето защо съм начело”, коментира Льоб преди суперспециалния „Килери”, който сложи точка на първия ден от надпреварата.
„Не знам дали Мико губи време заради стартовата си позиция или поради някаква друга причина, но утре по всяка вероятност ще разбера. Беше ми толкова трудно да натрупам тези секунди, че не ми се искаше да ги пропилея с лека ръка. Със сигурност обаче утре ни очаква тежа задача, особено заради новите отсечки, но нека не избързваме с прогнозите.”
Трудности за BP-Ford
Хирвонен не беше доволен от представянето си през първата половина на деня, но постепенно придоби увереност и вдигна оборотите. „Нямаше какво повече да направя, бях перфектен в тази отсечка”, коментира пилотът на Ford след последния класически етап. „Утре ни очаква дълъг, но интересен ден. Нямам търпение отново да застана в автомобила.”
Съотборникът на Хирвонен – Яри-Мати Латвала, който бе сочен за един от фаворитите преди старта на надпреварата, отпадна още на третата отсечка. Финландецът удари камък в средата на етапа и разби окачването на своя автомобил, като при едно от последвалите изкачвания изхвърча от пътя и не можа да продължи.
Босът на BP-Ford Малкълм Уилсън бе вбесен от грешката на своя пилот. „Пропиля още една година”, заяви Уилсън. „Това състезание не се печели без опит и ако не успеем да оправим автомобила му за утре, ще пропусне още една възможност да го натрупа!”
Хенинг начело във втория ешелон
Хенинг Солберг (Stobart) се възползва от грешката на Латвала и благодарение на стабилното си представяне през целия ден прогресира до трета позиция. Изоставането на норвежеца спрямо втория Хирвонен е повече от половин минута, но въпреки това той бе изключително доволен от възможността да атакува подиума. Само на три секунди зад Хенинг обаче е неговият съотборник в екипа на Stobart Джиджи Гали, а на дванайсет – Дани Сордо (Citroen).
Екипът на Subaru обяви преди старта на рали „Финландия”, че през втората половина на сезона ще атакува на пълни обороти с новата Impreza WRC2008, но най-доброто, което можаха да направят Петер Солберг и Крис Аткинсън, е да заемат съответно шеста и седма позиция. Челната осмица допълни пилотът на Suzuki Пер Гунар Андерсон.
Частните амбиции пропадат
Трима частни пилоти стартираха отлично надпреварата и по всичко личеше, че ще объркат сметките на заводските си колеги. След четвъртата отсечка Урмо Аава (Citroen) се движеше трети и въпреки че допусна някои малки грешки следобед, имаше напълно реален шанс да завърши деня на шеста позиция. На СС9 обаче естонецът катастрофира 100 метра преди финала и не можа да продължи.
19-годишният норвежец Андреас Микелсен (Ford Focus RS WC 06) също се намеси в борбата за разпределение на точките, но сгреши фатално10 километра след началото на десетия етап. Другият обещаващ млад пилот в стартовия списък - Мадс Остберг (Subaru Impreza WRC), се препъна на същото място, което извади Латвала от надпревата.
168 километра по часовник, разпределени в десет етапа, включва вторият ден на рали „Финландия”. Първият автомобил стартира на „Химос” в 07:13.