Вторият ден на рали „Финландия“ започна повече от обещаващо. Себастиен Льоб спечели първата отсечка в събота и прекрати рекордната серия на новия Focus RS WRC 07 от девет поредни етапни победи. Но още на следващата летящите финландци Грьонхолм и Хирвонен се развихриха наново и пометоха всичко по пътя си.
Бясната надпревара между двамата фирмени пилоти на BP-Ford продължи и през втория тур на рали „Финландия“. Отсечките, използвани за петъчния ден, бяха нови за надпреварата, което даде възможност на Мико Хирвонен да атакува непрестанно по-опитния си съотборник. Грьонхолм сподели, че е срещнал известни трудности и поради факта, че стартира първи в скоростните етапи. В резултат разликата между двамата в края на деня бе само 4,4 секунди в полза на Маркус. Съботния тур от надпреварата обаче премахна и двете препятствия пред опитния финландец и след шест поредни етапни победи (включително и двете на емблематичната “Оунинпохиа”) той успя да се откъсне в челото с аванс от близо двайсет секунди.
Мико отговори единствено с триумф в двете последни за деня отсечки, но те го доближиха само с една секунда до върха. След второто преминаване на „Оунинпохиа“ младият пилот на BP-Ford призна: „Ако мога да измъкна нещо от Маркус, то няма да е много. Имам шанс да го победя единствено ако отпадне.“ Въпреки че Грьонхолм бе безпогрешен и поддържаше феноменална скорост, Хирвонен не се отказа нито за миг от битката за челото, дори на моменти прехвърляше границата на разумния риск. „За момент задницата на автомобила се озова в канавката. За щастие се измъкнахме, но навсякъде около нас имаше толкова много зрители, че ако бяхме изхвърчали извън трасето, единственото, което ни оставаше, бе да се излезем от колата, да се качим на пътя и да им се поклоним дълбоко! Скоростите са невероятни. На няколко пъти бяхме вън от трасето и ще ни бъде много трудно да спечелим изгубеното време.“
Себастиен Льоб отново бе безучастен наблюдател на битката между двамата лидери. Победата в първия етап за деня се оказа само моментен проблясък. Световният шампион успяваше единствено да поддържа темпо, достатъчно за третото място и нищо повече. „Не мисля, че е възможно да се движиш по-бързо в тази отсечка“, призна Себ след финала на „Оунинпохиа“. „Смятам, че съм достатъчно луд да поддържам бясна скорост, но явно не чак толкова колкото Маркус.“
Проблемите за Citroen не се изчерпваха само с невъзможността на Льоб да преследва двамата представители на BP-Ford. Технически проблем с C4 WRC извади Дани Сордо от надпреварата по време на петнайсетия етап. До този момент испанецът се движеше пети, но въпреки доброто си представяне, бе принуден да се откаже от битката за точките. Вероятно Дани ще продължи надпреварата утре по системата „Супер рали“.
В Subaru настроението варираше между двата полюса. Крис Аткинсън с лекота поддържаше четвъртата позиция, която му отреди първия ден от рали „Финландия“, но Петер Солберг отново се сблъска с техническите проблеми, които го съпътстваха в петък сутрин. След 15-ия етап Ричард Тайлър прецени, че няма смисъл да се поемат излишни рискове и извади своя състезател от надпреварата.
Още един пилот не успя да се добере до финала тази вечер. Грешка на Манфред Щол по време на втория етап за деня резултира в тройно преобръщане по таван за Citroen Xsara WRC. За щастие екипажът се отърва без контузии, но бе невъзможно да продължи надпреварата.
Проблемите за пилотите в челото направиха изключително интересна битката за последните места в зоната на точките. Хенинг Солберг записа няколко много силни времена следобед, включително трето в осемнайсетия етап, и заслужено се изкачи на пето място. Шави Понс, който дебютира за Subaru, бе възнаграден за предпазливото си и сигурно каране и се озова на шеста позиция.
Последните две места, които носят точки, бяха оспорвани от Урмо Аава, Мадс Остберг и Гай Уилкс. В края на деня естонецът се откъсна на повече от минута спрямо своите преследвачи и утре със сигурност ще атакува шестия Понс. Уилкс от своя страна ще се надява да си възвърне осмото място, което спечели след финала на второто преминаване на „Оунинпохиа“, но впоследствие предостави на Остберг заради технически проблеми.
Последният ден на рали „Финландия“ включва само три скоростни етапа с обща дължина 40,73 километра. Отсечките край Юваскюла обаче демонстрираха неколкократно, че дори и най-малката грешка може да бъде фатална.
Рали “Финландия” – ден втори
1. М. Грьонхолм Ford Focus RS WRC 07 2:36:45.2
2. М. Хирвонен Ford Focus RS WRC 07 2:37:05.6 (+20.4)
3. С. Льоб Citroën C4 WRC 2:37:45.7 (+1:00.5)
4. К. Аткинсън Subaru Impreza WRC2007 2:39:26.5 (+2:41.3)
5. Х. Солберг Ford Focus RS WRC 06 2:40:44.3 (+3:59.1)
6. Ш. Понс Subaru Impreza WRC2007 2:43:13.9 (+6:28.7)
7. У. Аава Mitsubishi Lancer WRC 2:43:26.8 (+6:41.6)
8. М. Остберг Subaru Impreza WRC S10 2:44:47.1 (+8:01.9)
9. Г. Уилкс Ford Focus RS WRC 05 2:45:42.1 (+8:56.9)
10. Я. Копецки Skoda Fabia WRC 2:46:12.2 (+9:27.0)