Себастиен Льоб спечели суперспециалния етап „Килери”, с който стартира рали „Финландия”, девети кръг от световния шампионат.
Пилотът на Citroen даде най-добро време в двукилометровата отсечка, като на една десета зад него остана вторият представител на френската марка Дани Сордо. „Този етап беше само за забавление. Истинската надпревара започва едва утре. Засега обаче всичко е наред”, коментира Себ, който изостава с една точка спрямо Мико Хирвонен (Ford) в класирането при пилотите. Финландецът завърши трети, на девет десети зад лидера Льоб.
Двамата номинирани за шампионата на производителите пилоти на Citroen Junior Евгени Новиков и Себастиен Ожие си поделиха четвъртото място, след като дадоха идентични времена - 1:21.5 минути. Петер Солберг с частния Citroen Xsara WRC завърши шести, а Яри-Мати Латвала (Ford), който отпадна по възможно най-нелепия начин на последната отсечка в Полша по-рано този месец, остана седми.
„Вероятно може да си представите какво е напрежението върху мен след инцидента в Полша”, коментира Лавала след финала на „Килери”. "За щастие този път не допуснахме подобна нелепа грешка и дадохме добро време, така че съм доволен.” Зад младия финландец челната десетка допълниха Хенинг Солберг (Stobart Ford), частният пилот на Subaru Яри Кетомаа и Мати Рантанен, който във Финландия ще представя Munchi’s Ford.
Най-голям интерес обаче предизвикаха не пилотите в челото, а тези от група N. Причината, естествено, е дебютът на световния шампион във Формула 1 за 2007 година Кими Райконен. Пилотът на Ferrari, който кара личния си Abarth Punto S2000, подготвен от Томи Макинен, завърши на двайсета позиция в общото класиране и само на две секунди зад лидера в категорията Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000).
Първият същински ден на рали „Финландия” включва цели девет етапа (две преминавания по четири отсечки и отново суперспециалния „Килери”), чиято обща дължина е 128,78 километра. Мико Хирвонен ще стартира първи на „Юкойарви 1” в 7:38.