Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Франция: Латвала запази шансове за титлата

05.10.2014 13:32
Рали Франция: Латвала запази шансове за титлата

Яри-Мати Латвала спечели рали "Франция" и първата си победа на асфалт, след като съотборникът му в екипа на VW Себастиен Ожие имаше технически проблеми в петък. Третият пилот на германците Андреас Микелсен завърши втори, а подиумът допълни Крис Мийк (Citroen).

Два кръга преди края разликата между лидера Ожие и Латвала в шампионата е 27 точки. На 23 октомври стартира надпреварата в Испания, а сезонът ще завърши на 16 ноември с рали "Великобритания".

Ожие можеше да си гарантира и на теория титлата във Франция, но още на втората отсечка загуби над четири минути заради дефектирал датчик на скоростната кутия. Техническите проблеми разконцентрираха екипа на VW и навигаторът Жулиен Играсиа пропусна да отечете, че началото на третия етап е отложено с четири минути и се чекира по предварителен график. Това коства нови четири наказателни минути за Ожие и Играсиа, което остави двамата без никакви шансове за класиране в топ десет. Единствената утеха за световните шампиони е, че спечелиха финалния "пауърстейдж" и максималните три бонус точки.

След проблемите на Ожие Латвала поведе колоната и опази първото място до края на петъчния ден въпреки атаките на Андреас Микелсен. Впоследствие норвежецът върна газта, защото второто място във Франция щеше да му гарантира и на теория третата позиция в шампионата и за Латвала остана единствено да стигне до финала. И той го направи, като по този начин спечели първата си победа на асфалт във WRC и първата за финландец след Томи Макинен през 1999 година.

Крис Мийк записа поредното силно състезание и се качи на подиума за четвърти път тази година. Четвърти трябваше да завърши Роберт Кубица (Lotos Ford), който поддържаше уникално темпо във финалния неделен ден от надпреварата. За съжаление катастрофа в самото начало на последната отсечка му попречи да запише най-добрия си резултат във WRC.

От проблемите на Кубица се възползва Дани Сордо (Hyundai), който завърши на четвърта позиция, следван от Мико Хирвонен (M-Sport Ford). Съотборникът на Хирвонен Елфин Еванс остана едва шести, но направи едно от най-впечатляващите си състезания. В петък повреда в електрическата система принуди британеца и навигатора му Дан Барит да бутат автомобила си близо 150 метра, за да стигнат до сервиза. 

Двамата закъсняха с десет минути за контролата, но продължиха участието си в надпреварата, за да прогресират от дванайсетото до шестото място. Еванс дори завърши втори във финалния "пауърстейжд", като по този начин спечели две бонус точки, а и изпревари седмия Мадс Йостберг, който се завъртя малко преди финала. Пилотът на Citroen можеше да завърши далеч по-напред в класирането, но повреда в един от диференциалите му коства над минута в петък.

Тиери Нювил (Hyundai) също имаше технически проблеми в първия ден от надпреварата, което в комбинация с няколко грешки го остави осми на финала. Челната десетка допълниха съотборникът му за тази надпревара Бриан Буфие и частният пилот на Ford Мартин Прокоп. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Следващият кръг от WRC е след три седмици в Испания.

Коментари
comments powered by Disqus