Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Франция: Льоб е само на четири етапа от титлата

02.10.2010 19:15

Пилотът на Citroen Себастиен Льоб увеличи аванса си в челото след втория ден на рали Франция и вече е само на четири етапа от седмата си рекордна световна титла.

Представителят на домакините вече има преднина от 43 секунди спрямо своя съотборник Дани Сордо и само трябва да завърши последните неделните отсечки, за да спечели 60-ата си победа и седма поредна титла във WRC.

И днес настилката по етапите беше с променливо сцепление заради падналия дъжд и калта по трасето. Льоб предвидливо натрупа аванса си още в сутрешните минавания, защото се предполагаше, че следобед условията по отсечките ще са още по-тежки.

Французинът започна деня с етапен успех, който повтори и в 35-километровия „Пеи д'Ормон“, където изпревари Сордо с цели 18 сек. и си подсигури спокоен следобед. Във втората половина на днешния ден шесткратният световен шампион заложи на спокойно темпо и не атакува първите места по етапите, а само контролираше разликата спрямо своя далечен преследвач.

Така преди решителния неделен ден Льоб е с 42.8 сек. преднина. Сордо също остана необезпокояван на втора позиция след отпадането на притискащия го до този момент Себастиен Ожие. Пилотът на Citroen Junior се оттегли в предпоследния за деня 15-и етап заради проблеми с окачването. Преди това в SS11 той напусна трасето и претърпя лек удар в дърво.

Така третото място вече е заемано от Петер Солберг с частния му Citroen C4 WRC. Световният шампион за 2003 г. беше най-бърз в последните два етапа, но пак е на цели 31.4 сек. зад Сордо.

Норвежецът изпревари представящият се силно в тежките условия пилот на Ford Яри-Мати Латвала. Финландецът се завъртя в предпоследната отсечка и така остана на 20 сек. зад конкурента си за последното място на подиума.

Вторият представител на Синия овал Мико Хирвонен се движи на самотната пета позиция. Шести е Ожие, който ще продължи състезанието по системата супер рали и ще стартира в неделя с пасив от над 11 мин.

Битката за последните точки отново се оказва най-оспорвана. В нея участват обичайните заподозрени Федерико Вийагра (Munchi) и Матю Уилсън (Stobart), а разликата между тях е само 2.9 сек. Те се възползваха от глупавата грешка на Кими Райконен в десетия етап, заради която заседна на един от завоите. Финландецът загуби цели 37 минути и се смъкна от седмо на 50-о място.

Свличането в класирането на Райконен и сутрешното наказание на Кен Блок позволиха на Хенинг Солберг (Ford Fiesta S2000) и лидерът в S-WRC Патрик Сандел (Skoda Fabia S2000) да попълнят местата в първата десетка.

Българският екипаж на „Булбет рали тим“ Тодор Славов и Петър Сивов с Renault Clio R3 напредна с една позиция спрямо първия ден и вече заема шестото място в шампионата за млади пилоти.

Тандемът имаше сериозни трудности днес. Още в първия етап автомобилът загасна, което коства на българите ценни секунди в битката с Аарон Буркарт (Suzuki Swift S1600). След това Славов атакува смело отсечките и даде трето време в SS11, докато геманецът имаше проблеми и остана на минута зад пилота на „Булбет рали тим“.

В 14-ия етап Буркарт отново допусна грешки и натрупа пасив от над 3 мин. зад родния екипаж. За съжаление още в следващия и най-тежък 35-километров „Пеи д'Ормон“ Славов на свой ред сбърка и загуби целия си аванс.

„Стана в един изключително кален участък, обясни българинът. - Състезател пред нас бе катастрофирал и публиката беше слезнала на пътя да ни предупреди. Намалихме, дори почти спряхме, но колата се хлъзна и едното от колелата попадна в канавката. Публиката ни помогна, но загубихме ценно време. Отсечките са много тежки, цялата кола е в кал, дори не се виждат спонсорските лепенки”. Така пилотът на „Булбет рали тим“ остана на 2.1 сек. зад Буркарт.

Коментари
comments powered by Disqus