Пилотът на Ford Яри-Мати Латвала изненада всички със силното си темпо по калния асфалт, който изплаши представителите на Citroen. Българинът Тодор Славов е седми в J-WRC.
Пилотът на Citroen Себастиен Льоб очаквано наложи тотален контрол над домашното си рали „Франция“ още от първия ден и уверено се движи към спечелването на седмата си световна титла.
Представителят на домакините беше най-бърз в пет от първите осем етапа в надпреварата и натрупа аванс от 22.7 сек. пред своя съотборник Дани Сордо. Сутринта Льоб не даде нито една етапна победа на своите преследвачи, но следобед беше принуден да намали темпото заради невероятното количество кал по трасето.
Шесткратният световен шампион призна притесненията си при преминаването на последната осма 24-километрова отсечка „Гран Бальон“, чийто старт се забави с повече от час заради натрупаните закъснения в графика през деня.
„Щастлив съм, че завърших етапа, защото условията бяха доста лоши“, заяви французинът. На същото мнение беше и пилотът на Citroen Junior Себастиен Ожие, който се движи трети. „Отсечката беше луда, мисля, че това беше най-лошият етап в целия ми живот. Имаше кал навсякъде и карахме много, много бавно, защото нямахме никакво сцепление“, обясни бъдещият титулярен съекипник на Льоб и настоящ претендент за титлата.
На другия полюс беше Яри-мати Латвала, който се пригоди отлично към тежките условия и беше най-бърз в SS5 и SS8. Силното представяне на финландеца на фона на слабата форма на Ford Focus RS WRC в асфалтовите надпревари му помогна да се пребори с Петер Солберг и да застане веднага зад първата тройка на Citroen.
„Изглежда когато е много тясно и много, много хлъзгаво автомобилът ни работи наистина добре, заяви Латвала, който е на 41.8 сек. зад Льоб и на 26.2 зад Ожие. - Не зная дали Citroen-ите са по-твърди и стабилни на бързите места, но тези условия ми подхождат. Сега става далеч по-интересно“.
Сордо също се справи добре с калния асфалт и прогресира от четвърто до второ място за сметка на Ожие и Солберг, но трябваше да признае изненадата си от силното каране на финландеца. „Получава се добра и много близка битка. Времената на Яри-Мати са доста бързи, не мога да го разбера. Трасето е много мръсно, може би той е добър в тези условия, но е адски трудно“, обясни пилотът на Citroen.
За разлика от своя съотборник вторият пилот на Ford Мико Хирвонен отпадна от битката с лидерите. Финландецът е шести, на близо 2 мин. зад Льоб, но остана доволен от стигането до финиша в осмия етап, в който допусна две сериозни грешки.
Кими Райконен е седми с втория автомобил на Citroen Junior, но и той като Хирвонен няма шанс да се придвижи напред и в същото време е напълно необезпокояван. Унгарецът Фригес Туран с Peugeot 307 WRC спря в последната и най-тежка отсечка за деня и така позволи на Федерико Вийагра, Матю Уилсън и Кен Блок да попълнят местата в първата десетка.
Екипажът на „Булбет рали тим“ Тодор Славов и Петър Сивов с Renault Clio R3 заема седма позиция в шампионата за млади пилоти след края на първия ден. Рали „Франция“ не започна добре за българите, които преди обяд имаха проблеми със зареждането с гориво и закъсняха за часовата контрола.
Тандемът страда и от задната си стартова позиция, която постави на пътя им много фракция и кал от автомобилите преди тях. Така основната задача на Славов беше да остане в състезанието и той я изпълни. Българинът се движи седми след всички пилоти с по-силните автомобили Super 1600, като изостава на близо минута зад шестия Аарон Буркарт със Suzuki Swift S1600.
Лидер в J-WRC е белгиецът Тиери Нювил, следван на 48.1 от Ханс Вайс, и двамата със Citroen C2 S1600. До финала днес не стигнаха Кевин Абринг и Алесандро Броколи, които утре вероятно ще продължат по системата супер рали, но вече са на няколко минути зад Славов.
В горния клас на големите „супери“ водач е Ейвинд Бринилдсен с аванс от едва 4 сек. пред Патрик Сандел. И двамата карат с Skoda Fabia S2000 и се намират зад пилота на Stobart Хенинг Солберг с Ford Fiesta S2000, но норвежецът не е регистриран за S-WRC.