Само три секунди разделят първите трима пилоти след петъчния ден на рали „Франция“, единайсети кръг от световния шампионат, като Дани Сордо излезе начело в последната отсечка. Нито световният шампион Себастиен Льоб, нито двамата заводски пилоти на Ford обаче са в челната тройка.
Базираната в Елзас надпревара започна по повече от драматичен начин, след като Себастиен Льоб (Citroen) отпадна още на третата отсечка, а двамата заводски пилоти на Ford Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала изгубиха повече от минута заради грешки в същия етап. Това даде възможност на Себастиен Ожие (Citroen) да оглави колоната след края на сутрешните минавания.
Французинът започна добре следобедните, като спечели „Клевне 2“, но постепенно темпото му спадна и в предпоследната отсечка за деня частният пилот на Citroen Петер Солберг мина пред него с 2,6 секунди аванс. Последната дума обаче имаше Дани Сордо, който спечели финалния етап и за първи път изведе MINI JCW WRC в челото на колоната. В шестата отсечка испанецът също финишира първи, но с идентично на Петер Солберг време, което донесе и първата етапна победа на британците след завръщането им във WRC.
„Наистина съм много, много щастлив!“, заяви Сордо след края на последния етап. „Работихме страшно много, за да стигнем до тук и ето, че се намираме в една страхотна позиция. Остават още два дена до финала, но днешният беше критичен. Прекрасно е, че сме пред автомобилите на Citroen.“
Ожие остана едва трети, въпреки че имаше известни притеснения за своя DS3, когато в купето му започна да мирише сериозно на бензин. Французинът е на 2,8 секунди зад лидера Сордо и разполага близо с минута аванс спрямо четвъртия Крис Мийк (MINI). Шампионът в IRC за 2009 г. пък бе на косъм от катастрофата, след като в последния етап се завъртя на 360 градуса, но имаше късмета да продължи необезпокоявано атаката към си към финала.
Двамата заводски пилоти на Ford Яри-Мати Латвала и Мико Хирвонен заемат пета и шеста позиция след грешките, които допуснаха в третия етап, като определено 26-годишният финландец бе по-бързият от двамата. Въпреки че изгуби повече време на „Пеи д'Ормон“, Латвала успя да мине пред съотборника си след шестата отсечка и да завърши деня на 6,9 секунди пред него. При всеки случай обаче той ще бъде инструктиран да пропусне пред себе си Мико Хирвонен, тъй като след отпадането на Льоб шампионатът се завърза отново.
Арминдо Араужо потвърди отличното темпо на MINI JCW WRC на асфалт със седмата си позиция, а Мадс Йостберг (Stobart Ford) остана едва осми, след като спука гума в седмата отсечка. Челната десетка след нелепото отпадане на Кими Райконен (Ice Racing) допълниха Денис Куиперс (FARM Ford) и Хенинг Солберг (Stobart Ford).
Вторият ден на рали „Франция“ включва нови девет етапа (четири отсечки с по две минавания и трикилометровия "Милуз"), чиято обща дължина е 148,39 километра. Пълният график може да видите тук.