Екипажът на „Булбет рали тим“ Тодор Славов и Добромир Филипов с Renault Clio R3 даде сериозна заявка за силно представяне с най-добро време сред пилотите в J-WRC.
Автомобилите на Citroen наложиха своята очаквана доминация в асфалтовото рали „Германия“ още от шейкдауна.
Четирима пилоти на френската марка окупираха таблицата с времената и изпревариха представителите на Ford преди старта на деветия и най-дълъг кръг във WRC. Заводският представител на Citroen Дани Сордо, който за първи път стартира с новия си навигатор Диего Валехо, даде най-доброто време - 3:39.4 мин., но след това то беше изравнено от частния състезател Петер Солберг.
Световният шампион Себастиен Льоб, който ще се бори за рекордната си осма поредна победа в „Германия“, остана на 1.3 сек. зад тях. Четвърти на 5.8-километровото трасе на шейкдауна остана пилотът на Citroen Junior Кими Райконен. Условията за провеждането на 4-часовия тест бяха идеални – слънчево и сухо с температура на въздуха от 23 градуса.
Сордо обясни, че въпреки новия навигатор в своя C4 WRC, всичко днес е минало добре. „Разбира се, да имам Диего до себе си е голяма промяна. Нашата цел в състезанието ще бъде да стигнем до място на подиума. Шестата стартова позиция не е най-добрата, защото вече ще има доста пръст по пътя. Ако времето остане сухо, това все пак може да ни е от помощ“, обясни испанецът, който все още няма договор със Citroen за следващия сезон.
Вторият Петер Солберг имаше известни проблеми в шейкдауна. В първото си минаване на отсечката той удари дънер, но се върна за още четири минавания, като в предпоследното изравни резултата на испанеца.
„Отделно ръчната спирачка не се върна след един обратен завой и останахме на място около 15 секунди. За щастие това се случи днес и успяхме да го поправим. Опитахме различни настройки и потвърдихме тези от предварителните тестове. Накрая автомобилът се движеше перфектно и дадохме времето на Сордо, което ме радва“, каза световният шампион за 2003 г.
Себастиен Льоб обясни, че няма да рискува много в състезанието, за да счупи рекорда за най-много победи в едно рали. До този момент французинът няма загуба в Германия и ако спечели в неделя ще има осем успеха в надпреварата. Той споделя рекорда с Маркус Грьонхолм, триумфирал седем пъти в домашното си рали „Финландия“ за осем години.
„Чувствам се добре на тук, печеля всеки път. Както навсякъде, така и тук приоритетът за мен е класирането в шампионата. Ще стартирам и ако намеря ритъма си, тогава ще започна да натискам. Ако трябва да поема рискове в битката за победата, едва ли ще го направя“, каза носителят на шест световни титли.
Кими Райконен даде четвърто време, като остана на 1.9 сек. от Льоб. Зад финландеца се наредиха пилотите на Ford – Мико Хирвонен и завърналият се за състезанието с екипа на Stobart Франсоа Дювал.
Екипажът на „Булбет рали тим“ Тодор Славов и Добромир Филипов с Renault Clio R3 даде сериозна заявка за силно представяне в "Германия" с най-добро време сред пилотите в J-WRC.
Българите записаха резултат 4:06.2 мин. и изпревариха с половин секунда Кевин Абринг (Renault Clio R3). Победителят при младите състезатели от рали „България“ Тиери Нювил изпусна десен завой сутринта и напусна трасето, но щетите по неговия Citroen C2 S1600 бяха само козметични и той продължи. Белгиецът записа пето време 4:10.1 мин.
„Доволни сме от настройките, които направихме, обясни Славов. - За състезанието изцяло се доверихме на инженерите от Renault Sport и автомобилът се държа чудесно в променливите условия на трасето. В края на тренировките имахме проблеми – изтече маслото на скоростната кутия, заради разхлабените болтове на агрегата. От ФИА не ни позволиха да отворим кутията, за да проверим какво е състоянието и, но мисля че всичко ще бъде наред за състезанието”.
Българинът сподели опасенията си за променливото време край Триер, което прави изборът на гуми особено важен. „Ще бъде трудно да изберем правилните гуми, защото ако времето се запази такова, отсечките ще бъдат „шарени” - мокри в отделни части и сухи в други“, добави пилотът на „Булбет рали тим“.
Тази вечер ще се проведе церемониалният старт на рали „Германия“, а утре започва същинската битка по етапите.