Французинът може да стане шампион за седма поредна година още в Япония след три седмици. Българският пилот Тодор Славов с Renault Clio R3 завърши тежкото състезание на седма позиция в шампионата за млади пилоти (J-WRC).
Пилотът на Citroen Себастиен Льоб спечели рекордната си осма поредна победа в рали „Германия“, девети от Световния шампионат. Така французинът подобри още един рекорд във WRC и още следващия кръг в Япония може да си подсигури седма световна титла. Успехът на Citroen беше допълнен от втората позиция на Дани Сордо и качването на подиума на Себастиен Ожие от втория екип на френската марка.
Льоб, който няма загуба в „Германия“, оглави класирането още от първия етап в петък и постепенно увеличаваше аванса си пред Сордо. Преди днешния ден той се изразяваше в 35.7 сек., което му позволи да постигне с лекота осмия си успех край Триер.
„Отново много добра победа за мен – осма поред, коментира най-успешният рали пилот в историята. - Невероятно е, действително усещам добре това състезание. Не исках да бъда победен тук и всичко отново беше ок“.
Дани Сордо и новият му навигатор Диего Валехо успяха да се задържат на по-малко от 10 сек. зад Льоб след първия ден, а във втория бяха предупредени да пазят двойната победа на Citroen и финишираха на 51.3 сек. зад своя съотборник.
Себастиен Ожие, който за първи път стартира в „Германия“ със Citroen C4 WRC, стигна до подиума след проблемите на пилотите на Ford в събота. Първо финландецът Мико Хирвонен отпадна заради повреда в скоростната кутия, а след това Яри-Мати Латвала загуби много време заради грешки по етапите.
Победителят от рали „Финландия“ запази четвъртото място, но това съвсем не е утеха за Ford след оттеглянето на Хирвонен, Кен Блок (счупен алтернатор) и Франсоа Дювал (катастрофа).
Световният шампион за 2003 г. Петер Солберг (Citroen C4 WRC) можеше да се бори за място на подиума, ако в първия ден не беше спукал две гуми, което му коства близо четири минути изоставане. Все пак норвежецът не се отказа и с пет етапни победи се добра до петата позиция.
След предрешеното класиране в челото, най-интересната битка в неделя беше между Кими Райконен и Матю Уилсън за шестото място. Британският пилот на Stobart успя да се пребори с финландеца, въпреки че той спечели последния суперспециален етап.
След девет кръга от началото на сезона Льоб е убедителен лидер във временното класиране с пет победи, 191 точки в актива си и аванс от 58 пред Ожие. Французинът може да стане световен шампион за седми път, ако на следващото състезание в Япония спечели 17 точки повече от своя по-млад сънародник.
Екипажът на „Булбет рали тим“ Тодор Славов и Добромир Филипов с Renault Clio R3 завърши на седма позиция в подреждането за J-WRC.
Българите катастрофираха в първия ден и имаха проблеми във втория, което ги изкара от битката за по-предни позиции. В неделя те демонстрираха типичното си силно темпо и записаха две трети времена в етапите.
„Съжаляваме за пропуснатите възможности в първите два дни на състезанието, коментира Славов. - Състезанието беше изключително трудно, фракцията по пътя беше страшно много и точно тя се оказа решаваща при отпадането ни в петък. Въпреки всичко, успяхме да завършим и да вземем много ценни 6 точки за класирането в J-WRC, които могат да имат важно значение в края на годината“.
„Искам да благодаря още веднъж на всички, които ни помогнаха и успяхме да стартираме тук. Благодаря и на нашите фенове, които ни подкрепяха във всички дни на състезанието и ни дадоха сили да стигнем до финала”, сподели още пилотът на „Булбет рали тим“.
Следващия кръг от програмата на шампионата за млади пилоти е във Франция и стартира на 1 октомври. Участието на единствения български екипаж във WRC остава под сериозен въпрос заради липса на бюджет.
„Надявам се, че това не беше последното ни участие за тази година. Даваме всичко от себе си, постигаме добри резултати. Имаме и реални шансове да постигнем най-доброто българско класиране в Световния шампионат. Дано получим подкрепата, която ни е нужна, за да завършим успешно кампанията си в J-WRC”, завърши Славов.
Aнонимен
Да видят Янакиев и компания за какво става въпрос - едно перфектно рали!