Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000) спечели откриващото сезона рали "Хеброс" след много оспорвана битка с Крум Дончев (Peugeot 207 S2000). Разликата на финала в Пловдив между двамата бе по-малко от 4 секунди.
Рали сезонът миналата година завърши с прекрасното рали "Хеброс", което бе като светлина в тунела на фона на кризата, вилнееща в автомобилния спорт у нас. По ирония на съдбата, близо осем месеца по-късно, отново на "Хеброс" се падна ключова роля - да постави началото на сезон 2013. До тази огромна пауза се стигна, след като "Средна гора" така и не стартира. Уж заради изборите, а в крайна сметка заради отсъствието на заявки. Ето защо стартовият списък на "Хеброс", колкото и да е скромен, си е истински успех.
За съжаление Тодор Славов така и не стартира, тъй като двигателят на неговото Renault Clio R3 не бе подготвен навреме. Чуждите екипажи се изчерпаха до Фатих Кара (Fiat Grande Punto S2000) и компания, а Пепи Гьошев и миналогодишният победител Пламен Стайков въобще и не се появиха в стартовия списък. Но интрига в Родопите имаше.
За нея заслугата е на Димитър Илиев, който отново заложи на своята Skoda Fabia S2000 въпреки оттеглянето на основния му спонсор VIVACOM, както и на Крум Дончев. Първоначално Дончев имаше предимство и оглавяваше класирането до второто минаване на "Яворово". На него обаче Илиев спечели близо девет секунди, които му осигуриха първата позиция във временното класиране и в крайна сметка се оказаха достатъчни за победа. В нито един миг разликата между двамата не бе повече от пет секунди, като на финала Илиев имаше скромните 3.8 аванс.
След като технически проблем извади от надпреварата Мартин Сурилов (Mitsubishi Lancer Evo IX), Фатих Кара допълни подиума. Четвъртият Боби Григоров (Citroen C2 S1600) пък след силното си каране миналата година очаквано бе най-бързият пилот с автомобил с предно предаване. Челната петица допълни Тихомир Стратиев (Citroen C2 R2 MAX), който също не се бе изявявал дълго време на българска територия. Крайните резултати може да видите тук.
Следващият старт от българския рали шампионат е рали "България" (04-06 юли), което за първа година не е кръг нито от световния, нито от европейския шампионат.