Третият кръг от IRC шампионата отново предложи на любителите на моторните спортове едно уникално преживяване. Битката в белгийския регион Фландрия изненадващо бе спечелена от Лука Росети. Митко Илиев завърши осми в генералното класиране, но с трети резултат за шампионата на Стария континент.
Местните звезди стартираха като фаворити за победа, но на финала триумфира италианецът Лука Росети с Peugeot 207 S2000. Второто място спечели Енрике Гарсия Охеда също с Peugeot 207 S2000, а трети завърши Лари Колс с Mitsubishi Lancer. Белгиецът се справи с конкуренцията на своите сънародници Фреди Лоикс, Петер Цоен и Берн Касие, които имаха сериозни проблеми по време на втория ден от състезанието.
Италианецът Лука Росети си взе почивка от местния шампионат, в който се движи на втора позиция, за да участва на „Ипр“. Въпреки че нямаше никакъв предишен опит с белгийското рали, той не само спечели битката в IRC надпреварата, но и регистрира най-добро време от всички участници в състезанието.
В петък сутрин над Фландрия заваля, но скоростните отсечки останаха сравнително сухи. Поради опасността от дъжд обаче всички пилоти в челото избраха да стартират с гуми за мокър терен. Всички, с изключение на временния лидер в IRC шампионата Андреа Навара. Изборът на италианеца се оказа удачен и на първия сервиз в Ипр той имаше аванс от четири секунди спрямо Фреди Лоикс (VW Polo S2000) и близо десет спрямо Петер Цоен (Abarth Grande Punto). „Мокрите гуми категорично не бяха най-добрият избор, но ме караха да се чувствам уверен по хлъзгавите скоростните отсечки“, призна четирикратният победител в надпреварата Фреди Лоикс.
Белгиецът излезе начело още на следващия скоростен етап, но два километра след началото на СЕ5 спря за смяна на предна лява гума. Лоикс се смъкна до 19 позиция, а опитите му да прогресира в оставащите до финала на състезанието отсечки приключи на старта на втория ден поради проблем в охладителната система на Volkswagen Polo.
Андреа Навара също спука гума по време на петия етап и се смъкна от втора на осма позиция, което позволи на французина Никола Вуйо с Peugeot 207 S2000 да оглави класирането на финала на първия ден на рали „Ипр“ с минимален аванс от 1,5 секунди спрямо Петер Цоен. Изненадата бе третото място на италианеца Лука Росети, който демонстрира страхотна амбиция за подиума. И тримата пилоти в челото разчитаха на W00 опцията на BFGoodrich за мокър асфалт, въпреки че трасетата бяха сухи.
За първото преминаване по скоростните етапи в събота всички състезатели бяха избрали гуми за сухо, но мощната буря, която се разрази над региона, ги изненада твърде неприятно и стана причина за невероятен хаос. Петер Цоен излетя от пътя по време на деветия скоростен етап и изгуби близо минута, а Никола Вуйо сгреши на следващата отсечка. Проблемите на лидерите обнадеждиха местната звезда Берн Касие, който бе близо до победата, но два етапа преди финала също стана жертва на мокрото трасе. Повреда в скоростната кутия на Abarth Grande Punto сложи край на надеждите за успех и на Цоен, което даде карт-бланш на Лука Росети. Въпреки невероятно тежките условия, 31-годишният италианец не допусна нито една грешка и повтори успеха на своя съгражданин Джандоменико Басо от 2006 година. Втори, на близо 20 секунди след лидера, завърши Енрике Гарсия Охеда.
Белгиецът Лари Колс с Mitsubishi Lancer можеше да претендира за нещо повече от третото място, но технически проблеми го оставиха извън битката за челото, а само шест десети му отнеха втората позиция.
На финала обаче е случи обичайното за най-голямото белгийско рали – колите на местните пилоти, които заемат предни позиции, бяха проверени от техническата комисия. Така Лари Колс “изгоря” за дребно несъответствие с хомологационния фиш. Другите двама пострадали бяха по-назад в подреждането, но единият от тях – Боб Колсул все пак бе финиширал осми.
Крис Принсен с Renault Clio R3 имаше комфортен аванс при автомобилите с две задвижващи колела преди да изгуби шест минути заради напускане на трасето. Аналогичната съдба сполетя и пилота на Citroen Симон Жан-Жозеф, което позволи на Урмо Аава със Suzuki Swift S1600 да спечели борбата в група А.
Рали „Ипр“ бе и кръг от европейския шампионат. Основният претендент за титлата Димитър Илиев завърши осми в генералното класиране и трети в битката за Стария континент. Състезателят на Боила се представяше напълно равностойно на титулуваните пилоти, взели участие в престижната надпревара, и бе изпреварен единствено от Енрике Гарсия Охеда и Андреа Навара. Със спечелените точки в Белгия Митко отново излезе начело в ERC и направи поредната силна заявка за следващия старт от шампионата на Стария континент – рали „България“.
Рали "Ипр" - класиране
1. Л. Росети Peugeot 207 S2000 2:38.43,9
2. Е. Охеда Peugeot 207 S2000 +18,6
3. A. Навара FIAT Grande Punto Abarth S2000 +2.03,9
4. Б. Касие Peugeot 207 S2000 +2.25,6
5. У. Скандола FIAT Grande Punto Abarth S2000 +3.44,8
6. У. Аава Suzuki Swift S1600 +4.48,6
7. П. Снайърс Mitsubishi Lancer Evo 7 +5.54,5 мин.
8. Д. ИЛИЕВ Mitsubishi Lancer Evo 9 +8.46,5 мин.