Трикратният световен шампион Себастиен Льоб завърши и втория ден на рали „Ирландия” на първа позиция. Нито един от съперниците в челото няма реална възможност да оспорва лидерството му. Звездата на Citroen спечели четири от днешните шест отсечки – три сутринта и една следобед и води с почти една минута на съотборника си Дани Сордо.
Самотният войн
„Нямаме никакви проблеми, идеален ден за нас“, заяви Льоб при завръщането си в сервизната зона в Слайго. „Нещата се успокоиха, водим с добра преднина. Днес нямаше нужда да поемаме рискове и не допуснахме нито една грешка.“
Ако спечели първото издание на рали „Ирландия”, което дебютира в Световния шампионат, Себ ще има 6 точки аванс пред Маркус Грьонхолм, който отпадна вчера – 110 на 104 точки преди решителната битка в горите на Уелс след две седмици.
Моментни проблясъци
Приятната изненада в следобедните отсечки бе атаката на втория пилот на Subaru Крис Аткинсън. Австралиецът потъна вчера в класирането, след като в четвъртата отсечка се заби челно в крайпътна стена и загуби над 20 минути докато се върне на трасето. Днес Крис започна втория ден на състезанието на 59-о място, но успя да се добере до 31-ата позиция за шест отсечки.
В първия следобеден етап Аткинсън победи с 1,4 секунди Сордо и с 2,5 Льоб, но отсечката се оказа проблематична за третия в общото подреждане в Ирландия – Яри-Мати Латвала (Stobart Ford). Финландецът излетя от пътя, след като изпусна завой и колата му скочи в близката нива. На завоя обаче имаше фенове, които успяха да го върнат бързо на трасето и Латвала загуби само 34,1 секунди, запазвайки третата си позиция.
„Не карах много бързо, но в завоя имаше голяма локва, колата се озова в нея и стана неуправляема“, обясни Латвала. „Веднага след като „скочихме“ в нивата, двигателят угасна, но бързо успях да го запаля. Затънахме за кратко, но извадихме късмет, че там имаше зрители, които ни избутаха на пътя.“
В следващия етап най-добро време даде Льоб, но само на 1,4 секунди пред Аткинсън, а първите петима в класирането се събраха в по-малко от 5 секунди. За да покаже, че инцидентът не му се е отразил, Латвала победи в последната съботна отсечка, където завърши на 2,2 секунди пред Петер Солберг (Subaru Impreza WRC) и на 3,3 секунди пред втория пилот на Ford Мико Хирвонен.
В следобедните етапи почти всички пилоти върнаха газта, тъй като разликите в челото вече са сериозни и никой не иска да поема излишни рискове, въпреки че дъждът намаля.
Латвала има почти 30 секунди аванс пред Хирвонен в борбата за третото място, а Сордо е на 1,10 минути пред пилота на Stobart Ford. От своя страна Петер Солберг е на 15,6 секунди зад Хирвонен, но също обясни, че не смята да поема излишни рискове.
У дома и стените помагат
Ирландски и британски екипажи допълват челната осмица – местната звезда Гай Уилкс (Subaru Impreza WRC) се движи шести, следван от Матю Уилсън (Ford Focus WRC) и Гарет Макхейл (Ford Focus WRC). Макхейл познава тукашните отсечки перфектно , но не успя да стопи сериозно аванса на Уилсън в следобедните етапи – разликата между двамата в края на втория ден е 44,4 секунди.
Надпреварата завършва утре с 4 скоростни отсечки – „Мърли” (24,70 км), „Фардрос” (14,77 км), „Донегал Бей” (14,06 км) и „Мълагмор” (2,38 км), като последните два етапа са на северозападното крайбрежие на Ирландия.
Георги Иванов
Слайго, Ирландия