Поредица от технически проблеми за Ясен и Дилян Попови в следобедните отсечки на втория ден.
Двукратните шампиони на България Ясен и Дилян Попови (OMV Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo 9) се пребориха за 10-ото място сред екипажите, участващи в Световния рали шампионат в група N, във втория ден на рали „Ирландия”. Противно на очакванията обаче следобедните отсечки в Северна Ирландия се оказаха много по-трудни, като най-малкият проблем на българския екипаж се оказаха трудните атмосферни условия – дъждът и хлъзгавият асфалт.
Серия от технически дефекти забави темпото на Ясен и Дилян в трите етапа, но двамата стигнаха до сервизната зона в Слайго на 10-о място, като само на 7,3 секунди пред тях е местната звезда Колм Мърфи (Subaru Impreza N12B). Начело в група N е шампионът на Португалия Арминдо Арою (Mitsubishi Lancer Evo 9), който има 26,4 секунди преднина пред бившия световен шампион в група N Найъл Макшей (Subaru Impreza N12B), а трети е звездата на Tango Rally Team Габриел Поцо (Mitsubishi Lancer Evo 9), който е на 46,9 от лидера. До последната съботна отсечка начело беше местната звезда Марк Хигинс (Mitsubishi Lancer Evo 9), който обаче направи тежка катастрофа и отпадна от състезанието.
В следобедните етапи Ясен и Дилян записаха едно 12-о и две 11-и времена, но минаха едно място напред заради проблемите на Хигинс, въпреки че бяха прескочени от Колм Мърфи – пилотът в колоната, който най-добре познава местните отсечки.
"Още сутринта на мокрото се завъртяхме веднъж, но до обяд силният дъжд беше само един от проблемите", заяви в сервизната зона в Слайго Ясен Попов. "На няколко пъти, при минаването през големи локви, двигателят здраво се мокреше и прекъсваше. Това се отрази на ритъма ми на каране и загубихме много време. Следобед нещата се влошиха. Скъса се тампон на скоростната кутия, тя цялата започна да мърда и не можех да включвам предавките както трябва. Имахме проблеми с предните амортисьори, появи се странно тропане отпред и предницата играеше, както на правите, така и на скоковете. В следобедните отсечки трябваше да върна газта, защото смятах, че някъде предния мост ще се откачи. Загубихме и задната броня на един обратен разклон, явно закачихме храстите край пътя, където остана и бронята, но това не е проблем. Все пак съм доволен, че завършихме успешно и втория ден на рали „Ирландия”, изключително трудно състезание, а на мокрото и във вечерните отсечки, пилотите, които и преди са карали тук, имат предимство."
"На една от контролите си говорихме с Колм Мърфи, който в началото имаше проблеми и мина по-назад, но след това атакува сериозно", допълни Дилян Попов. "Той е сред лидерите в местния шампионат, сутринта ни мина, после ние излязохме пред него и в края на деня той пак е пред нас. Тежко състезание за всички. Дори местните пилоти казват, че никога не са карали на толкова отсечки. На места върху асфалта има по няколко пръста кал. Вторите минавания на днешните три отсечки бяха направо кошмарни."
Рали „Ирландия” завършва утре с последните четири етапа – два от тях са в Северна Ирландия, другите два – на територията на Република Ирландия.
Слайго, Ирландия