Себастиен Льоб (Citroen) продължава да води и след втория ден на рали „Испания“, предпоследен кръг от WRC. Двамата пилоти на Ford Яри-Мати Латвала и Мико Хирвонен допълват челната тройка.
Асфалтовите отсечки във втория ден трябваше да дадат възможност на Льоб да увеличи аванса си в челото, но Яри-Мати Латвала спечели три от общо шестте етапа и в крайна сметка намали аванса на французина до 27.6 секунди.
„Латвала е много, много бърз“, коментира седемкратният световен шампион след последната отсечка. „Изненадващо е (това да се случва на асфалт), но усещам много добре автомобила и нямам никакви проблеми.“
Финландецът също бе доволен от изминалия ден. „Мисля, че това е най-доброто ми представяне на асфалт въобще. „Не можах да наваксам много от изоставането си, но няма как да не съм доволен. Утре смятам да го притисна.“
Мико Хирвонен запази третата си позиция, но отново се представи далеч по-слабо от своя съекипник. Претендентът за титлата остана на близо две минути зад лидера, но ако Латвала не успее да мине пред Льоб утре, то със сигурност Малкълм Уилсън ще инструктира двамата съотборници да си разменят позициите.
Себастиен Ожие (Citroen) се надяваше днес да навакса изоставането си от спуканата гума в петък, но още в първата отсечка загуби 1:44 минути, като причината отново бе спукване. Французинът се смъкна на шесто място, но в следващия етап все пак мина пред Крис Мийк (MINI) и излезе пети, като запази тази позиция до края на деня.
Дани Сордо се възползва от проблемите на Малкия Себ и освен че излезе четвърти, започна да притиска третия Хирвонен. На предпоследния етап пилотът на MINI дори даде най-добро време, но въпреки това утре ще трябва да навакса цели 37,4 секунди, ако иска да се пребори за последното място на подиума.
Зад шестия Мийк остана Мадс Йостберг (Stobart Ford), а неговият съотборник Хенинг Солберг, частният пилот на Citroen Евгени Новиков и Матю Уилсън (Stobart Ford) допълват челната десетка. В групата на „суперите“ начело е дванайсетият в общото класиране Насер Ал-Атия (Ford Fiesta S2000), но само на 4 десети зад него е Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000), който трябва единствено да завърши, за да спечели титлата в S-WRC.
Третият последен ден на рали „Испания” включва нови шест отсечки с обща дължина 102,62 км. Финалът на надпреварата е предвиден приблизително за 16 часа българско време.