Себастиен Льоб (Citroen) спечели за четвърти пореден път рали „Каталуня” и увеличи на дванайсет точки преднината си в шампионата спрямо Мико Хирвонен само три кръга преди края на сезона.
Citroen отново пречупи Ford
За първата двойка неделният ден от рали „Каталуня” премина по-скоро като тест, а не като класическо състезание. Големите разлики в челото позволиха на Льоб и Сордо да пробват някои нови настройки на C4 WRC за предстоящия старт във Франция, без да се притесняват от движещите се зад тях заводски пилоти на Ford. В крайна сметка Себ спечели четвъртата си поредна победа в Испания с аванс от 24.9 секунди спрямо втория Сордо, който завърши на 37.6 от Мико Хирвонен.
„Всичко се разви прекрасно за мен”, коментира Льоб след финала на последната отсечка. „Не мога да кажа, че ми беше лесно – натисках здраво, за да се откъсна пред Дани и да увелича преднината си. Дадох най-доброто от себе си в първите два дена и днес имах възможността да намаля малко темпото. Уикендът беше наистина перфектен.”
Три кръга преди края на шампионата Льоб има аванс от дванайсет точки спрямо Мико Хирвонен, а Citroen – 27 спрямо заводския тим на Ford.
До последния метър
По напълно очакван начин се разви и двубоят за третото място. Мико Хирвонен тества по-мекия комплект гуми на Pirelli при първите минавания по отсечки и изостана на 20.1 секунди зад своя съотборник Франсоа Дювал, който се движеше стабилно трети. Белгиецът, номиниран от Ford за стартовете в Испания и Франция, обаче очаквано върна газта следобед и позволи на титуляра Хирвонен да мине пред него в предпоследния етап. По този начин Мико завърши отново на подиума и спечели една точка повече в шампионата на пилотите, но тя едва ли ще му помогне да се пребори с Льоб за титлата.
Интрига в последния ден на рали „Каталуня” имаше единствено около разпределението на местата от пето до осмо. Петер Солберг (Subaru) стартира пети последния ден на рали „Каталуня” с минимален аванс спрямо частния пилот на Citroen Урмо Аава и стоически го удържеше при сутрешните преминавания. На първата отсечка следобед естонецът бе с три секунди по-бърз от Солберг и мина пред него, но осем километра преди финала на следващия етап (предпоследен за състезанието) получи повреда в окачването.
В зоната на точките
По-подобен сценарий се разви и двубоят между Крис Аткинсън (Subaru) и Яри-Мати Латвала (Stobart), които първо си оспорваха седмото място, а след отпадането на Аава - шестото. Аткинсън водеше при сутрешните преминавания, но Латвала мина пред него след първия етап следобед. Преди последната отсечка финландецът имаше аванс от 2,9 секунди, който бе достатъчен, за да задържи Крис зад себе си, макар и само на 1,1 секунда.
От проблемите на Аава се възползва частният пилот на Ford Андреас Микелсен (Ramsport, Ford Focus RS WRC 07), който завърши на осма позиция и спечели последната точка. Челната десетка допълниха Матю Уилсън (Stobart) и Брис Тирабаси, който дебютира в Световния рали шампионат с екипа на Subaru.
J-WRC
Рали „Каталуня” можеше да реши титлата в Джуниър шампионата на ФИА. Лидерът в групата Себастиен Ожие (Citroen C2 S1600) водеше убедително колоната, но катастрофира на последния етап в събота и отпадна. Така французинът подари победата на Мартин Прокоп (Citroen C2 S1600), но получи шанс да спечели титлата пред собствена публика на рали “Корсика” следващата седмица.