Себастиен Льоб продължава да е убедително начело и след втория ден на рали „Каталуня”, дванайсети кръг от световния шампионат.
Без контрол
Пилотът на Citroen спечели четири от шестте етапа днес и се откъсна на близо половин минута пред своя съотборник Дани Сордо. „Загубих малко време на последната отсечка, но не исках да рискувам”, призна Себ след финала на СС12. „ По асфалта имаше много фракция и дори камъни и трябваше да внимавам да не спукам гума или да допусна някоя глупава грешка.”
Третата поредна двойна победа е все по-близо до екипа на Citroen. Дани Сордо изостана от темпото на Льоб, но има солиден аванс спрямо третия Франсоа Дювал (Ford).
“Денят мина отлично, през цялото време се опитвах да бъда по-бърз, но ритъмът на Себастиен е просто невероятно”, коментира Дани след финала на последната отсечка.
Примирение
За екипа на Ford остана единствено да наблюдава развитието на двубоя между двамата пилоти на тима – Франсоа Дювал и Мико Хирвонен. Белгиецът, когото Малкълм Уилсън предпочете пред Яри-Мати Латвала за стартовете в Испания и Франция, запази крехката си преднина и продължава да се движи трети. На 13.2 секунди зад него остана Хирвонен.
„Отдавна не съм имал толкова проблеми с настройките”, коментира Мико в сервизната зона по обяд. „Обикновено не правя промени, но сега те са неизбежни”. По време на следобедните преминавания обаче финландецът се чувстваше по-комфортно със своя автомобил и дори спечели СС10, с което сложи край на победната серия на Льоб.
„Мисля, че открихме къде грешим. Времената ни се подобриха”, заяви Хирвонен след финала на последния етап днес. „Сигурен съм обаче, че и пилотите на Citroen не са карали на ръба, така че е трудно да правим изводи. Сега обаче съм много по-доволен от вчера.”
Ако разликата между Дювал и Хирвонен остане в рамките на десетина секунди, не е изключено Малкълм Уилсън да нареди на белгиеца да върне газта, за да запази по този начин макар и минималните шансове на Мико за титлата. Подобна стратегия обаче няма как да помогне на екипа на Ford, който се отдалечава все повече от третото поредно отличие в шампионата на конструкторите.
В зоната на точките
Двубоят за останалите четири места в зоната на точките бе не по-малко оспорван. Петер Солберг (Subaru) запази петата позиция, но Урмо Аава не му позволи да се отпусне нито за миг. Частният пилот на Citroen атакува в последната отсечка и стопи на 1,4 секунди аванса на Солберг.
Вторият пилот на Subaru – Крис Аткинсън, удържа атаките на Яри-Мати Латвала (Stobart) за седмото място, но разликата между двамата също е пренебрежимо малка – 3,4 секунди.
„Трудно ми беше, не съм доволен”, заяви Латвала след края на деня, въпреки че утре има отлична възможност да атакува Крис. „Но нека приключим това състезание. Надявам се в Корсика да е по-добре. Не сме правили грешки, но времената ни не са добри.”
Челната десетка допълват Андреас Микелсен (Ramsport, Ford Focus RS WRC 07) и вторият пилот на Stobart Матю Уилсън.
Третият последен ден на рали „Испания” включва шест етапа (две преминавания по три отсечки) с обща дължина 93,88 километра. Първият автомобил стартира в 8:05 (9:05 българско време), а крайните резултати ще станат ясни малко след 14:00 (15:00) часа.