Световният шампион Себастиен Льоб със Citroen C4 WRC е начело в класирането в края на първия ден на рали “Испания”, 12-и кръг от световния шампионат, след като трябваше на два пъти да догонва своите съперници, за да си върне лидерството.
В първата отсечка днес поведе асът на Ford Маркус Грьонхолм, но още след втория етап той бе прескочен от двамата пилоти на Citroen Льоб и Дани Сордо. След това обаче във вътрешния двубой между пилотите на Ги Фреклен предимство взе Сордо, който в средата на деня мина на първа позиция, на 0,7 секунди пред Себ, след като го победи с 8 секунди в четвъртата отсечка. В последната група отсечки обаче – пета и шеста, Себ контраатакува и бе изключително бърз, като си върна лидерството с 11 секунди аванс пред испанеца.
Зад пилотите на Citroen се движат съперниците им от Ford, като в края на първия ден Маркус Грьонхолм е трети, а съотборникът му Мико Хирвонен – четвърти. Двамата вървяха добре до последния етап, като Мико дори спечели петата отсечка. В последното изпитание за деня обаче заваля, а повечето пилоти стартираха със сухи гуми и авансът на Себ набъбна. В края на първия ден Маркус е на над 50 секунди зад французина, а Мико е само на 2,6 секунди от сънародника си.
Звездата от рали “Германия” Франсоа Дювал със Citroen Xsara WRC този път не успя да влезе в челото, тъй като призна, че за тези етапи автомобилът му не е достатъчно добър, за да му даде шансове срещу лидерите. Съотборникът на Франсоа в OMV Kronos Citroen Манфред Щол пък отпадна днес, след като катастрофира в дере на 5 метра преди финала на третата отсечка и колата му се преобърна.
“Атакувах много сериозно в последния етап, където рискувах на мокрото”, заяви Себ в края на деня. “Всички очакват от мен да спечеля това състезание и наистина трябва да го направя. Знам, че ще е трудно, но разликата ни с Ford в края на първия ден е приятна изненада.”
“Мразя асфалтовите ралита”, допълни Маркус. “Днес сбъркахме всичко – гумите, настройките, аз допуснах грешки. Беше направо отвратително, но съм доволен от класирането, не от карането си.”
Дювал е пети, на над 30 секунди от Хирвонен, а на по-малко от 10 секунди от него се движи първият пилот на Subaru Петер Солберг, който за първи път от началото на сезона заяви, че е доволен от колата си на асфалт.