Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Каталуня: Микелсен е номер едно след драма с Ожие

25.10.2015 13:55
Рали Каталуня: Микелсен е номер едно след драма с Ожие

Андреас Микелсен спечели рали Каталуня и първата си победа във WRC, след като съотборникът му в екипа на VW Себастиен Ожие катастрофира малко преди финала на надпреварата. Яри-Мати Латвала (VW) и Дани Сордо (Hyundai) допълниха подиума в Испания

След като Ожие си гарантира третата титла, интригата в Световния рали шампионат до голяма степен приключи. Предпоследния кръг за сезона обаче се превърна в истински трилър, след като финалната отсечка определи победителя в надпреварата.

Ожие държеше всичко под контрол преди последния етап, тъй като преднината му спрямо втория Микелсен бе над 50 секунди. В този момент той изглеждаше сигурен победител, но борбата за второто място правеше финала на надпреварата изключително вълнуващ. Само 1,4 десети разделяха Латвала и Микелсен, които нямаше какво да губят и дадоха пълната газ в последната отсечка.

Първи по трасето от пилотите на VW мина Латвала. Финландецът спореше с Ожие в петък и събота сутрин, но проблем със спирачките и спукана гума в дванайсетата отсечка го оставиха на минута зад лидера. Така единствената постижима цел за него бе второто място.

И то обаче изглеждаше изгубено, след като три етапа преди края Латвала се завъртя. Микелсен обаче му върна жеста и в следващата отсечка допусна аналогичната грешка. Разликата помежду им бе само 1,4 секунди 12,1 км преди финала. Финландецът бе перфектен в пауърстейджа, но Микелсен показа изумително темпо и завърши пред своя съотборник в крайното класиране.

Норвежецът и навигаторът му Ола Фльоне определено не криеха радостта от спечеленото второ място, когато вратата на техния VW Polo R WRC се отвори за традиционните интервюта. Точно в този момент на един от бързите леви завои Ожие допусна нелепа грешка и се заби в мантинелата, като по този начин подари победата на своя съотборник.

"Не знам какво да кажа, невероятно е, не мога да повярвам", заяви веднага след финала щастливият Микелсен. "Това не е начинът, по който исках да спечеля първата си победа, но се борехме много здраво. Имахме проблеми на макадама, на асфалта обаче бяхме бързи. Разликата с Латвала преди финалната отсечка бе много малка, Ожие допусна тази грешка и ние спечелихме!"

След катастрофата на Ожие Латвала се изкачи на втора позиция, а подиумът допълни Дани Сордо. Резултатът на испанеца е от ключово значение за борбата между Hyundai и Citroen в шампионата на производителите. Двата тима си оспорват второто място, като французите имат аванс от четири точки кръг преди края.

Пилотите на френския производител Мадс Йостберг и Крис Мийк допълниха челната петица, като само 1,9 секунди разделиха двамата на финала. Хейдън Падън завърши шести, след като съотборникът му в екипа на Hyundai Тиери Нювил отново нямаше късмет. Повреда в трансмисията изхвърли белгиеца от пътя етап преди края и въпреки това той се добра до финала и дори завърши осми.

Частникът Мартин Прокоп, който остана седми, бе най-предно класиралия се пилот с Ford Fiesta RS WRC, след като двамата титулярни състезатели на M-Sport От Танак и Елфин Еванс катастрофираха в събота. На макадама в петък Танак спореше дори за първото място, но преходът към асфалтовите отсечки спря устрема на естонеца.

Деветият Понтус Тидеман спечели WRC2 категорията, като съотборникът му в екипа на Skoda Ян Копецки допълни челната десетка. Пълните резултати може да видите тук.

Последният кръг за сезона е рали "Уелс", което стартира на 12 ноември.

Коментари
comments powered by Disqus