С шест победи от шест етапа Себастиен Льоб оглави класирането в рали „Каталуня”, дванайсети кръг от световния шампионат.
Пилотът на Citroen наложи изключително високо темпо при сутрешните преминавания, непосилно за двамата заводски представители на Ford Мико Хирвонен и Франсоа Дювал, който гравитираха около третото и четвъртото място. Единствено неговият съотборник Дани Сордо даваше сходни времена, като след третата отсечка разликата между двамата бе само седем секунди. При следобедните преминавания обаче Себ отново бе безапелационен и увеличи аванса си в челото на 15,8 секунди.
Към трета поредна двойна победа
„Един наистина много, много добър ден за нас”, коментира Льоб след края на последната отсечка днес. „Автомобилът е просто перфектен, усещам го прекрасно. Опитах се да натискам наистина много здраво, за да увелича преднината си спрямо Дани. Вече е повече от десет секунди, което на този етап ме задоволява.”
Задачата на Сордо е да гардира втората позиция и да помогне на Citroen да нанесе поредния удар върху BP Ford в шампионата на конструкторите. Въпреки това вторият пилот на френската марка призна, че е разочарован от аванса на своя съотборник. „Не е лошо, но определено не е и добре. Щастлив съм, защото съм пред двамата пилоти на Ford, но се надявах да бъда по-бърз.”
Изгубени надежди
Представителите на BP Ford Мико Хирвонен и Франсоа Дювал си оспорваха през целия ден третата позиция, като в края на деня за нея се пребори белгиецът с аванс от 2,8 секунди. Хирвонен няма причини да се притеснява от конкуренцията на своя нов съотборник, но непосилното темпо, което конкурентният тим на Citroen наложи, е повод за сериозен размисъл. Себ вече надхвърли психологическата граница от 40 секунди преднина, а надпреварата едва сега започва.
„За пореден път пилотите на Citroen се откъснаха още на първата сутрин”, коментира Мико, който имаше сериозни затруднения с настройките на своя автомобил по време на първите три етапа. „Следобеда се чувствах значително по-уверен, но темпото ми не е достатъчно. Все пак ще се опитаме да наваксаме изоставането.”
Петер набира скорост
Петер Солберг (Subaru) стартира рали „Каталуня” с осмо време, но след бързи корекции по автомобила по време на пътната секция между първата и втора отсечка, вдигна оборотите. Норвежецът прогресира до петото място преди обедния сервиз, което запази и в края на деня. Въпреки това той не бе особено доволен от поведението на своята машина при вторите преминавания.
"Беше ми по-трудно следобед”, коментира Петер. „Имахме проблеми при спирането, опитахме се да ги отстраним по време на сервиза, но не се получи така, както искахме.”
Солберг има крехък аванс от 13,7 секунди спрямо частния пилот на Citroen Урмо Аава, който се движи шести. В битката за петото обаче могат да се включат още Яри-Мати Латвала (Stobart), Крис Аткинсън (Subaru) и младата норвежка звезда Андреас Микелсен (Ramsport, Ford Focus RS WRC 07).
В челната десетка
Именно Микелсен поднесе първата изненада на рали „Каталуня”. 19-годишният частен пилот даде пето време в първата отсечка и поддържаше отлично темпо при сутрешните преминавания. Проблем с двигателя обаче го остави на девета позиция в края на деня.
Матю Уилсън (Stobart) се пребори за десетата позиция, след като заводският пилот на Suzuki Тони Гардемайстер загуби две минути в петия етап заради спукана. Съотборникът му Пер-Гунар Андерсон отпадна още на втората отсечка, когато излетя от пътя и не можа да продължи. Утре Пи Джей ще стартира отново по системата „суперрали”.