Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Каталуня: Славов спечели бронза в J-WRC

24.10.2010 15:15 2
2
2571883307

Тодор Славов (Renault Clio R3) завърши втори при младежите на рали „Испания” и по този начин си гарантира третото място в крайното класиране за J-WRC. Себастиен Льоб (Citroen) спечели победа номер 61 в кариерата си.

Тази година екипът на Булбет избра да кара в Световния рали шампионат, както и да направи няколко епизодични включвания в българския, което се оказа и най-правилното решение с оглед на скандалите около родната надпревара и опитът, който се трупа във WRC. Въпреки всички проблеми с бюджета и постоянната неяснота около това дали ще има пари за всяко следващо състезание, Славов изпълни цялата си програма и с второто място на рали „Каталуня” спечели бронзовите отличия в J-WRC, което е и най-доброто постижение за български пилот на международната сцена през последните години. В допълнение 14-ото място на варненеца в крайното класиране на испанската надпревара е най-добрият резултат за наш пилот във WRC въобще.

В действителност темпото на Славов бе далеч от това, което поддържаха водещите състезатели в категорията, тъй като дори и четвъртото място щеше да е достатъчно за спечелването на бронзовите отличия в J-WRC. Серия от грешки на състезателите пред варненеца обаче му позволиха да запише 18 точки в актива си, като най-дейни в това отношение бяха двамата претенденти за титлата.

По всичко личеше, че Аарон Буркарт (Suzuki Swift S1600) отново ще трябва да се прости с нея, след като в събота сутрин германецът катастрофира, а днес Ханс Вайс (Citroen C2 S1600) оглави класирането в резултат на гумата, която Йери Лемес (Renault Clio S1600) спука при първото минаване на „Ел Приорат”. При второто каране на най-дългата отсечка, което бе и предпоследният етап на рали „Каталуня”, обаче холандецът получи повреда в сензора на коляновия вал и изгуби приблизително 15 минути. Така победата отиде при Лемес, второто място - при Славов, а титлата – при Буркарт, върнал се в надпреварата по системата супер рали. Това е и последната година за J-WRC шампионата, тъй като догодина той ще бъде заменен от WRC Academy, където младите пилоти ще се състезават с идентични Ford Fiesta R2 на M-Sport и гуми на Pirelli.

Познайте кой!

Битката за победата в основното класиране на рали „Каталуня” далеч не бе толкова оспорвана, колкото при младежите, тъй като лидерът Льоб стартира последния ден с аванс от над 40 секунди. Без да поема никакви рискове, световният шампион стигна до финала и спечели 61-ата си победа в своята кариера.

За второто място обаче се развихри впечатляващ двубой между частния пилот на Citroen Петер Солберг и заводския Дани Сордо. Световният шампион за 2003 г. се оплака от настройките на предния си диференциал още вчера, като заради тях гумите на неговия C4 WRC прегряваха много по-бързо отколкото на останалите пилоти. Въпреки това авансът му в края на съботния ден спрямо Сордо бе 16,9 секунди, но преди финалната отсечка той бе стопен на 5,1 след три етапни победи за Сордо. Така 4,11-километровата „Ла Сера д’Амос” трябваше да реши конфигурацията на подиума, а тя бе спечелена от Солберг – второ място за норвежеца и трето за Дани, за когото това е последен старт със заводския тим на Citroen.

Екипът на Ford трябваше да преглътне поредния горчив хап в Испания, тъй като на асфалтовите етапи в събота и неделя Focus RS WRC изоставаше драстично спрямо C4 WRC. За капак Мико Хирвонен получи повреда в турбото в събота следобед, което го остави пети, на пет минути зад четвъртия Яри-Мати Латвала. Резултатите на двамата можеха да бъдат още по-лоши, ако в събота Себастиен Ожие (Citroen Junior) не бе катастрофирал. Бъдещият заводски пилот на Citroen имаше проблеми и днес, след като получи повреда в окачването при първото минаване на „Ла Сера д’Амос”, но въпреки това се пребори с Денис Куиперс (Ford Fiesta S2000) за десетото място и последната точка.

Матю Уилсън (Stobart Ford) отново бе далеч от темпото на водещите пилоти и въпреки това финишира шести, макар и с повече от осем минути пасив. Седмият от вчера Фригеш Туран (Ford Focus RS WRC) катастрофира, което изведе пилота на Ford Халид Ал-Касими на седма позиция, а Хенинг Солберг направи поредното си силно състезание с Ford Fiesta S2000, финиширайки осми. Деветият Кен Блок (Monster Ford) пък спечели първите си точки в световния шампионат.

Последният кръг от WRC е рали „Великобритания” (11-14 ноември).

Коментари

boro
Страхотно постижение! Догодина във WRC поне със S2000 :-)

Aнонимен
Браво Тошко!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Остави много хора в България замислени!!!!!!!

comments powered by Disqus