Петкратният световен шампион Себастиен Льоб спечели юбилейната си 50-а победа, след като удържа атаките на втория Мико Хирвонен в последния ден на рали „Кипър”. Петер Солберг се пребори с Дани Сордо за третото място на подиума.
Първият ден на надпреварата изправи пилотите пред едно нетипично за Световния рали шампионат препятствие – да карат върху изцяло асфалтови отсечки с гуми за макадам. Себ се адаптира най-бързо към нестандартните условия и бързо натрупа 40 секунди аванс спрямо своя съотборник Дани Сордо, който се движеше втори. Заводският пилот на Ford Мико Хирвонен вдигна оборотите в събота , пребори се със Сордо за второто място, но вече бе твърде късно, за да атакува Льоб, защото неделния ден включваше само три отсечки. В най-дългата от тях – „Анадиоу”, финландецът навакса близо двайсет секунди от пасива си, но Себ контролираше изцяло ситуацията досами финала и спечели юбилейната си победа номер 50 в Световния рали шампионат с комфортна преднина от 27,2 секунди.
Приказка без край
„Невероятно е. Спомням си, когато победих рекорда на Карлос (Сайнц) и Колин (Макрий). Но 50 вече е нещо съвсем различно, това е наистина страхотно число", коментира Льоб след последната отсечка. "Много съм щастлив, от това, което постигнахме на този етап, но не сме свършили. Продължаваме на пълна газ.”
За Льоб това е трета победа от три старта през този сезон. С максималния актив от 30 точки световният шампион се откъсна на 8 пред втория във временното класиране при пилотите Мико Хирвонен. „Мисля, че загубихме всичко още в петък”, заяви в края на състезанието водещият пилот на Ford. “Поне успяхме да наваксаме част от закъснението в тези два дена. Ако беше сухо, можеше нещата да се развият по напълно различен начин. Определено сме по-бързи на макадам, така че се надявам в Португалия да се реваншираме.”
Рали „Кипър” поднесе поредното разочарование за екипа на Ford, тъй като вторият пилот на отбора Яри-Мати Латвала загуби близо 20 минути в събота сутрин. 23-годишният финландец изхвърча от пътя заради грешка в записките на СЕ8, и въпреки че кара отлично в останалите отсечки, остана дванайсети на финала. Третият представител на отбора Халид Ал-Касими завърши осми и изравни най-доброто си класиране в Световния рали шампионат.
И сам войът е войн
Изключително интересно се разви битката за третото място между заводския пилот на Citroen Дани Сордо и частния представител на марката Петер Солберг. Дани стартира деня с аванс от 15,9 секунди, но още на първата отсечка тази сутрин преднината му бе стопена на 13,2, въпреки че Солберг имаше проблеми с превключването на скоростите на застаряващата Xsara WRC.
На 40-километровата „Анадиоу” норвежецът отново атакува, докато ръководството на Citroen нареди на Сордо да не поема излишни рискове, тъй като Солберг не е номиниран за отборната надпревара и при всяко положение испанецът щеше да спечели шест точки за тима. Резултатът демонстрира отлично амбициите на двамата – половин минута преднина за Петер на финала, който още във втория си старт като частен пилот намери място на подиума.
Руска рулетка
Двубоят между Матю Уилсън (Stobart) и Себастиен Ожие (Citroen) за петото място определно не отстъпваше на този между Сордо и Солберг. Матю започна деня с половин минута аванс спрямо новоизгряващата френска звезда, но една отсечка преди края на рали „Кипър” изоставаше с 5,1. На 200 метра преди финала на състезанието обаче Ожие катастрофира и подари петото място на своя конкурент.
Последният ден се оказа фатален не само за Ожие, но и за неговия съотборник в екипа на Citroen Junior Евгени Новиков. 18-годишният руснак стартира от седма позиция, но още на първата отсечка тази сутрин излетя от пътя и остана заклещен в канавката. Това позволи на техния съотборник Конрад Раутенбах да се пребори за шестото място, въпреки че бе най-бавния от тримата представители на Citroen Junior. Федерико Вийагра (Munchi’s Ford) също намери място в зоната на точките, след като завърши на седма позиция.
На финала
Рали „Кипър” бе валиден старт и за двата поддържащи шампионата на WRC. Патрик Сандел спечели втората си поредна победа с новата Skoda Fabia S2000 в категорията на серийните автомобили, а Мартин Прокоп (Citroen C2 1600) бе най-бърз при „джуниърите”.
Следващия кръг в Световния рали шампионат ще ни пренесе в Португалия (2-5 март). Битката между Себ и заводските пилоти на Ford става все по-скучна, но французинът ще трябва да се изправи срещу един стар свой познайник, който често не му даваше да си вземе дъх по отсечките. Двукратният световен шампион Маркус Грьонхолм, който сложи край на кариерата си през 2007 година, ще се върне зад волана на рали „Португалия” с бившия заводски Subaru Impreza WRC.
Брво
:) Браво на Льоб и на Солберг:)