Себастиен Льоб (Citroen) спечели пет от шестте отсечки в първия ден на рали „Кипър“ и се откъсна на 41,8 секунди пред съотборника си Дани Сордо, който се движи втори. Двамата пилоти на Ford Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала са съответно на трета и четвърта позиция.
Първият ден на рали „Кипър“ постави пилотите пред напълно непозната досега за Световния рали шампионат ситуация. Отсечките бяха асфалтови, а гумите – макадамови. Причината за това e, че ФИА върна състезанията със смесени настилки в календара на WRC, от което се възползваха организаторите на рали „Кипър“, но с оглед амбициите за ограничаване на разходите наложи на екипажите да използват един-единствен тип гуми за цялото състезание. И тъй като вторият и третият ден са на макадам, пилотите нямаха избор и трябваше да карат по асфалтовите отсечки в петък не със сликове, а с дълбоко набраздените 15-цолови гуми.
Себастиен Льоб взе най-правилния избор при наложилите се обстоятелства и стартира с употребявани гуми. Въпреки че в края на първите преминавания се бяха износили до такава степен, че наподобяваха сликове, французинът пристигна в обедния сервиз с аванс от 22,5 секунди спрямо Дани Сордо.
За вторите минавания следобед Себ избра друга стратегия – частично износени предни и нови задни гуми. На моменти по отсечките ръмеше, но той отново се пригоди най-бързо към условията и удвои преднината си. „Бях малко по-внимателен, защото на места валеше“, коментира Льоб след последната отсечка. „Това беше финалния етап за деня и не исках да направя някоя глупава грешка, тъй като преднината ми е достатъчна. Просто не поемах излишни рискове. Утре ще трябва да чистим отсечките, но ако вали, първата стартова позиция може да се окаже предимство. Ще видим как ще се развият нещата, но ще се опитам да продължа в същия дух.“
Съотборникът на Льоб в екипа на Citroen Дани Сордо завърши деня на втора позиция, но на цели 41,8 секунди зад лидера. Преднината му спрямо третия Мико Хирвонен е 18,4 секунди, но с оглед на факта, че следващите два дена от надпреварата са на макадам, е много вероятно да се смъкне по-назад в класирането.
„Следобеда всичко беше наред, загубихме не повече от 14 секунди спрямо Себастиен“, заяви в края на деня неговия съперник Мико Хирвонен. „По време на сутрешните преминавания обаче просто не знаех какво да правя. Беше ми напълно непонятно как да карам при тези условия с гуми за макадам.“
Само на 8,1 секунди зад Хирвонен е вторият пилот на Ford Яри-Мати Латвала, който единствен от останалите състезатели има шанс да се качи на подиума.
Самотният войн Петер Солберг се движи пети, но на две минути и половина зад Льоб. Въпреки че за старта в Кипър норвежецът оборудва своята Xsara WRC с нови амортисьори и двигател, бе далеч от темпото на заводските пилоти на Citroen и Ford. Факт е обаче, че Петер изпревари всички представители на поддържащите тимове, които окупираха местата от шесто до единайсето. Но не скоростта по отсечките на бившия пилот на Subaru заслужи най-голямо внимание днес, а думите на неговия навигатор Фил Милс.
„Недозавиваме и презавиваме като пияно прасе“, пошегува се по време на обедния сервиз Милс. „Автомобилът се държи като магаре с три крака. Да, ситуацията е еднаква за всички, но ето какво се получава, когато караме на асфалт с гуми за макадам. Просто е смешно. Въртиш волана и нищо не се случва, защото гумите буквално се сгъват под колата. Може ли да си представите Люис Хамилтън да кара на писта с грайфери за офроуд.“
Преждевременно завърши първия ден за брата на Петер Солберг – Хенинг. Норвежецът катастрофира още по пътя между сервизната зона и първата отсечка, когато движещият се пред него шофьор изненадващо е завил наляво при десен мигач. По всяка вероятност Хенинг ще стартира в събота по системата „супер рали“, но с 30 минути пасив.
Вторият ден на рали „Кипър“ включва пет самостоятелни отсечки с обща дължина 115,60 километра. Льоб ще стартира първия етап в 08:43.